Montering af lamelplank i sceneramme

I nogle nyindkøbte scenepodier fra Sunstill, skal jeg udskifte den eksisterende krydsfiner-plade med 22 mm egetræs lamelplank brædder.

Podierne måler 75 x 200 cm og består egentlig blot af en aluprofilramme holdt sammen af fire kraftige hjørnebeslag og hvor så selve 'gulvet' eller pladen ligger lukket inde i en rille øverst i podiets sideprofiler.

Lamelplankbrædderne er selvfølgelig med fer-not og skal ligge side-om-side i 75 cm lange stykker. Mit spørgsmål er nu om jeg blot skal køre brædderne tørt sammen i fer-not uden at lime eller hvad?

 


/bjørn

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan supplere med at de eksisterende plader er skruet fast udefra gennem alurammen med to skruer i hvert hjørne. Tænker at hvis jeg limer brædderne sammen tre og tre og så 'bare skubber disse grupper sammen eller?!?


/bjørn

Hvor tyk er den eksisterende Krydsfinerplade? Og hvilket ansvar pådrager du dig, hvis din udskiftning ikke holder til scenens brug?
Du skal virkelig tage dig i agt for belastning på en scene - der er (kan være) hop og spring - og et lamelplank, kan ikke holde til det, hvis det ingen understøtning har!

I skulle have bestilt scenegulvet med den ønskede overflade, hvis jeg skulle sige min mening (det gør jeg så)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Scenen benyttes primært til kulturarrangementer og klassisk ensemblemusik - altså ingen hop og spring. Pladerne er 22 mm ligesom de snart 1 år gamle eksisterende podier hvor der ligger de samme egeplanker som i gulvet i salen. Disse blev også bestilt med plade og dem som lavede gulvet lagde de samme brædder i scenepodierne. Da der ikke er flere af disse brædder blev disse lamelplank fundet på dba.dk

Jeg er internt ansat og gør bare som jeg bliver bedt om


/bjørn

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis