kølige bade

Mit blandingsbatteri i brusekabinen er nu endeligt stået helt af og giver lunkent vand. Har ikke lige 2000 kr til vvs for at få det lavet lige nu. Han har fået en del allerede for alt det andet der skulle laves. En midlertidig løsning er at skrue op på fuld knald i varmtvandsbeholderen et par timer før jeg skal i bad. Men det er jo ikke en permanent løsning.

Jeg kan se man kan købe billige blandingsbatterier i Harald nyborg til 250 kr. Det kan så ikke blande selv. Men det går nok. Men sprøgsmålene melder sig: Er det overhovedet tilladt selv at monterer det, og hvad skal der bruges ud over blandingsbatteriet? Skal jeg have pakgarn og voks og gummipakninger?

Hvad med afstanden mellem varm og kold rør, er det standard. Her kan jeg måle der er 150mm mellem dem.


 

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Afstanden er standard, og officielt må du selv skifte blandingsbatteriet hvis der er afspæringshaner på lige inden blandingsbatteriet. Du skal bruge en papegøjetang eller en svensknøgle, og alle de blandingsbatterier jeg har skiftet, har været med gummipakninger
Ok tak. Sidder desværre intet lige under. De to rør/gevinder stikker ud fra væggen.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Bare luk ved din måler, så er det fint.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
ok

 

Nu er det faktisk ret sundt at tage kolde bade. Min nabo 93 år løber stadig rundt, og han giver skylden til de kolde bade han altid har brugt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Gammelmandssnak ;-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Forresten når du har lukket for vandet og skruet batteriet af, så åbn kortvarigt for vandet så evt skidt kan blive skyllet ud af rørene inden du sætter det nye batteri på.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
ja netop, han er blevet ret gammel ! !

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det må du ikke selv rode med, bare lige til orientering, heller ikke selv om du lukker ved måler.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Nej det fremgår også af alle svar i tråden, i eller imellem linjer. Også at nogen gør det alligevel, uden at "komme i spjældet".


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også