Motorsav Partner 351, slange.

Jeg har arvet en lille motorsav Partner 351 af min far, og den har fungeret upåklageligt indtil videre.

Nu er jeg dog nødt til at skifte den slange, der går fra primeren og ned i selve kabinettet, og som IKKE går ned i benzintanken. 

Ekspedienten, hvor jeg købte slangen, mente, at det nok kunne gøres ved bare at hive den op ovenfra og så stikke den nye slange ned. Det kan det så ikke. Jeg har ganske vist kunnet hive slangen af, ja, men der sidder rester nede i, så jeg skal nok have fat nedenunder også for at sætte en ny slange på. Problemet er bare, at jeg ikke sådan umiddelbart kan se, hvordan man kommer derind. Jeg har endda søgt på nettet efter hjælp, men der viser man kun, hvordan slangen til benzintanken skiftes.

Nogen, der har erfaring med det?

 

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Piller du det sorte skjold af øverst bagtil over luftfilteret (sidder med to skruer så vidt en erindre) og tager luftfilteret af, er der fri adgang til karburatoren og dermed studsen til slangen. Samtidig kan du så passende rense luftfilteret i samme hug.

Link til den tilhørende manual på dansk: http://www.partner.biz/ddoc/PARO/PARO2009_DKda/PARO2009_DKda__545167619.pdf

God arbejdslyst.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Det er ikke den slange. Den har jeg ikke problemer med at skifte. :-) Der er en anden fra primeren, der går direkte ned i kabinettet uden at gå ned i benzintanken. På den her video har en russer skilt motorsaven helt ad, så der kun er to slanger tilbage. Han viser dog kun, hvordan man skifter den ene. Det er den anden, der går ned i kabinettet. https://www.youtube.com/watch?v=e8b7nQeFQHU&t=1s

Skrevet af Margit Windamor på 16-03-2017 20:27

Det er ikke den slange. Den har jeg ikke problemer med at skifte. :-) Der er en anden fra primeren, der går direkte ned i kabinettet uden at gå ned i benzintanken. På den her video har en russer skilt motorsaven helt ad, så der kun er to slanger tilbage. Han viser dog kun, hvordan man skifter den ene. Det er den anden, der går ned i kabinettet. https://www.youtube.com/watch?v=e8b7nQeFQHU&t=1s

Jo ja, øhhh. Det er efterhånden mange år siden jeg sidst har set den model.   

Bolden skal skubbes/trækkes ud af kabinettet.  

Hvis du kan komme til at skubbe primerbolden ud bagfra, skal du det. Det er ikke umuligt karburatoren skal af for at komme til.

Ellers må du prøve om den ikke med forsigtighed kan vrikkes ud udefra med en lille skruetrækker mellem bolden og kabinettet.

Det er desværre det nærmeste jeg kan komme frem til uden at stå med saven i hånden. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja, det er heller ikke nemt, når man ikke selv sidder med det, men tak, fordi du forsøgte. :-)

Der, hvor jeg står med det nu, er, at jeg allerede HAR åbnet motorsaven, taget primeren af, løsnet karburatoren, hevet slangen, der skal skiftes, af. (Det er ikke den slange, der går fra primer til karburator eller fra karburator til benzintank. Det er den anden fra primer, og den forsvinder ned i motorsavens grundkabinettet, men jeg kan ikke se, hvor den derefter går hen. Jeg kan bare se, at det ikke er nok bare at proppe slangen ned, da den skal skrues på noget på den anden side, hvor jeg ikke kan komme ind til.)

Jeg kan godt forstå, at det nok ikke er det nemmeste at svare på, hvis man ikke lige sidder med det samme. :-)

Nu kom jeg til og "snuse" lidt mere i sagen. I dette indlæg her på forum er der en oversigtstegning over saven. Det er den pdf fil der er vedhæftet som skal downloades. Der kan jeg se du skal skrue højre del af håndtaget af, dermed får man adgang til primerbolden.

Link: https://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/125703


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

"uden selv at stå med saven i hånden" Nu løser det sig måske men jeg kom til at se at postnumre er lidt i familie med hinanden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 17-03-2017 20:30

"uden selv at stå med saven i hånden" Nu løser det sig måske men jeg kom til at se at postnumre er lidt i familie med hinanden.

Det er ret, der er ikke så forfærdentelig langt fra Durup til Vilbjerg. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg har da aldrig kloget mig udi mororsave. Men tænkte mere på 7700


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 18-03-2017 22:20

Jeg har da aldrig kloget mig udi mororsave. Men tænkte mere på 7700

Nå for søren.    Det bør nu være Vilbjerg, siden du selv foreslog ordningen. Husk, ingen har endnu taget skade af og lære noget nyt.     

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

nej måske,  men skal jeg lære nyt foretrækker jeg at det ikke er på andres bekostning.

Og forresten i lige måde, jeg ser at damen giver sig selv professionen "multikunstner"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis