Motorsav Partner 351, slange.

Jeg har arvet en lille motorsav Partner 351 af min far, og den har fungeret upåklageligt indtil videre.

Nu er jeg dog nødt til at skifte den slange, der går fra primeren og ned i selve kabinettet, og som IKKE går ned i benzintanken. 

Ekspedienten, hvor jeg købte slangen, mente, at det nok kunne gøres ved bare at hive den op ovenfra og så stikke den nye slange ned. Det kan det så ikke. Jeg har ganske vist kunnet hive slangen af, ja, men der sidder rester nede i, så jeg skal nok have fat nedenunder også for at sætte en ny slange på. Problemet er bare, at jeg ikke sådan umiddelbart kan se, hvordan man kommer derind. Jeg har endda søgt på nettet efter hjælp, men der viser man kun, hvordan slangen til benzintanken skiftes.

Nogen, der har erfaring med det?

 

Jeg har arvet en lille motorsav Partner 351 af min... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan se, at jeg er blevet lidt misforstået her. Jeg har ikke problemer med at komme ind til primerbolden overhovedet, som jeg prøvede at forklare. :-)

PDF-filen har jeg set flere gange, men den har ikke den ekstra slange, som jeg er ved at skifte.

Jeg har oven i købet haft motorsaven henne et sted, hvor de reparerer Husqarna motorsave (Partner er en del af Husqarna i dag, men Partner er jo den billige model, så de havde ikke så meget forstand på den, da man som regel ikke gør så meget ud af at reparere dem.)

Indtil videre er det så et fællesprojekt for min storebror og jeg. Jeg havde bare håbet, der var en gennemvej, men det ser desværre ud til, at vi skal have den skilt meget mere ad, end jeg først havde håbet på. :-)




Skrevet af Margit Windamor på 18-03-2017 23:37
Jeg kan se, at jeg er blevet lidt misforstået her. Jeg har ikke problemer med at komme ind til primerbolden overhovedet, som jeg prøvede at forklare. :-)

PDF-filen har jeg set flere gange, men den har ikke den ekstra slange, som jeg er ved at skifte.

Jeg har oven i købet haft motorsaven henne et sted, hvor de reparerer Husqarna motorsave (Partner er en del af Husqarna i dag, men Partner er jo den billige model, så de havde ikke så meget forstand på den, da man som regel ikke gør så meget ud af at reparere dem.)

Indtil videre er det så et fællesprojekt for min storebror og jeg. Jeg havde bare håbet, der var en gennemvej, men det ser desværre ud til, at vi skal have den skilt meget mere ad, end jeg først havde håbet på. :-)



 

Ja ok Margit. Der er "kun" den slagende vej og følge. Du skal skille så meget af, at du med det værktøj der er til din rådighed kan foretage reparationen. 

Det er måske derfor mange bilfabrikanter har valgt og bygge deres bil op om instrumentbrættet, så de mest simple reperationer oppe bag, bliver så dyre det bedre kan betale sig og skrotte bilen.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af ev elmand på 18-03-2017 22:44

nej måske,  men skal jeg lære nyt foretrækker jeg at det ikke er på andres bekostning.

Og forresten i lige måde, jeg ser at damen giver sig selv professionen "multikunstner"

Er det fordi du mangler spænding du absolut vil håne dig selv, vil jeg da foreslå du stikker en finger i fasen på din installation og en anden i fasen. Så kan du "hygge" dig der så lang tid du selv ønsker. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 19-03-2017 10:32

Ja ok Margit. Der er "kun" den slagende vej og følge. Du skal skille så meget af, at du med det værktøj der er til din rådighed kan foretage reparationen. 

Det er måske derfor mange bilfabrikanter har valgt og bygge deres bil op om instrumentbrættet, så de mest simple reperationer oppe bag, bliver så dyre det bedre kan betale sig og skrotte bilen.  

 

Ja, der foregår jo en del af den slags, så det bliver sværere at få ting, der holder længe og kan repareres. Men bilfabrikanter osv. skal jo også tjene penge, selv om det er lidt øv for gør-det-selv-folket og for folk, der ikke har den helt store pengepung. 

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis