Dampspærre i 3/4 isoleret, men uopvarmet skur?

Hej LDS

I forbindelse med renoveret af mit skur er jeg tvivl om brug af dampspærre eller ej. Jeg har kigget forumet i gennem og der er flere indlæg/meninger om emne. Der hvor min tvivl opstår er pga mit gulv. Nå, men skuret laves som følger.

Vægge og loft isoleres med 100mm rockwool, mens gulvet forbliver uisoleret (alm. filser oven på sand).Det er endnu ikke helt af klaret om jeg vil holde skuret frostfrit om vinteren, men det er muligt 5-8grader. Men jeg ved at jeg måske 1-2 gange om ugen vil varme det op til fx 10-15grader for at "tørre MTB'en".

Nu er jeg så i tvivl. på væggene kommer der træ+isolring og vindpap og der skal vel også være noget til at holde isoleringer på plads i loftet...så måske her også vindpap eller dampspærre?

Hvad er ulempen ved at "bare" sætte dampspærre op hele vejen rundt?

Mvh

SnitteBo

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen dampspærre. Det er kun til permanent opvarmning over 15 grader. Og der skal være fuldisoleret hele vejen rundt om den, før den fungerer - ellers får du problemer med kondens og fugt.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
Hej

Ok, mange tak.
Jeg er ved at rive det gamle skur ned og der er ikke nogen dampsærre. Træet ser fint ud inden bagved, så det har da i hvertfald klaret det fint uden dampspærre:-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis