For lidt varmt vand

Jeg har et naturgas fyr (Bosch) som ikke leverer ret meget varmt vand. Der er kun lige nok til at 1 person kan tage et kort bad. Men vi er altså 4 i hustanden, så det er ikke helt godt.

Jeg har lidt svært ved at se præcist hvilket fyr det er, tegninger osv. i denne manual passer meget godt: https://drive.google.com/file/d/0Bx...sp=sharing

Jeg ved godt at der ikke er vildt meget vand i sådan en beholder, men der burde vel være mere end til et enkelt kort bad? Vi er flyttet ind for nyligt, så jeg ved ikke helt hvordan det har været før i tiden. 

Er der noget man selv kan gøre, eller skal jeg have fat i VVS'eren? 

Jeg har et naturgas fyr (Bosch) som ikke leverer... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af AllanE på 30-03-2017 12:30
Jeg har et fyr fuldstændig magen til. Det er et Geminox Egalis (kan ikke huske modelbetegnelsen), som rigtig nok er ejet/lavet af Bosch men under Geminox-navnet.
...

Husk at temperaturen på det varme vand i VVB skal være omkring 55 grader - ikke lavere pga. fare for bakterier og ikke højere end 60 pga. forøget kalkdannelse.

Den højre skrueknap regulerer temperaturen på det varme vand. Dit er sat AAAAAAALT for højt! Jeg vil tro, at det kan være årsagen til evt. meget kalk i VVB.

Jeg har eksperimenteret med indstillingen på mit fyr ved at måle temperaturen på det varme vand i vandhanen (med et stegetermometer ). På vores fyr svarer positionen "klokken 14" til 55 grader varmt vand. Dvs. du kører nok med alt for høj temperatur.

Nu har jeg målt temperaturen på vandet der kommer ud af hanen, og det er 54.5 grader varmt. Så knappen står vidst meget godt. Tænker de 0,5 grader godt kan være afvigelse i stegetermometeret, det er nok ikke 100% præcist. Måske dit er en smule anderledes end mit, siden din knap skal stå et andet sted.. 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis