Ny ruder til drivhus

Jeg har overtaget et bedaget drivhus hvor der mangler 8-10 glas og de eksisterende er grøngule.

Det er på 10,5 kvm og glassene er plastik med hulrum. Glassene måler 70x150cm.

Nogen der kender disse glas og ved hvor de kan fåes, hvis det da overhovedet kan betale sig?

Kan man overhovedet vaske dem rene klare igen?

Jeg har overtaget et bedaget drivhus hvor der... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Dette billede her illust. det måske lidt bedre, hvor man kan se de to false der normalt er i profilen. 

Javel se nu begynder vi at nærme os hinanden i "forhandlingerne" 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Men der hvor glasfladen og aluminiumsprofilen har fuld kontakt SKAL der intet (lim eller andet snavs) være BUM. Er vi enig (smiler)  

Nu er vi helt enige.
Jeg har lige for sjov været ude at kigge på en gammel termorude jeg har stående. Når jeg kigger ind imod profilen igennem glasset så er der sort lim ca. 7-8 mm ind fra kanten og "rent" alu profil ca. 2 mm Så dit sidste udsagn er helt korrekt.

Skal jeg lige have det sidste stød ind så er forholdet lim / alu altså ca. 80% / 20%  OK den sidste sætning kunne godt undværes, men jeg kunne ikke lade være.  Rigtig Go aften til dig og din smilende nabo.

Hehe.. men stadigvæk KUN fugemasse i falsen på begge sider af alu-profilen samt undersiden af aluprofilen, som jeg hele tiden har fastholdt.

Tror din gl. termorude-profil måske er lidt atypisk, for når jeg ser på et par (måske 25-30 år gl.) termoruder jeg har stående på lager, samt de nye i huset med varm kant, ser falsen i begge sider ikke ud til at være mere end højest 2x3 mm.

Ps. Forresten hedder profilen afstandsprofiler siger min glade nabo  Hvilket jeg ikke engang viste.    

Annonce
Har nu haft kontakt med nogen der hedder Willab garden. Der sælger polycarbonatplader. De sagde at jeg skulle prøve at vaske mine plader i Rodalon Ude og ladet stå i et par døgn. Brun sæbe og klor var ikke godt at bruge. Så det må jeg prøve såsnart det forhåbentligt bliver bedre vejr. Men tak for alle inputtene.

Rodalon er også det man bruger til at gøre drivhus klar med. Det er naturligvis desinficerende og dræber svampe og alger. Husk som du skriver at det skal være den udendørs type, jeg tror den er "mere bid i den"

...og jeg måtte ikke skylde bagefter. Bare lade det tørre. Det skulle forhindre fremtidig algebelægninger.

Ok for den oplysning. Jeg mener man anbefaler at skylle efter når man bruger det inde i drivhuset, men er ikke sikker.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis