Ny ruder til drivhus

Jeg har overtaget et bedaget drivhus hvor der mangler 8-10 glas og de eksisterende er grøngule.

Det er på 10,5 kvm og glassene er plastik med hulrum. Glassene måler 70x150cm.

Nogen der kender disse glas og ved hvor de kan fåes, hvis det da overhovedet kan betale sig?

Kan man overhovedet vaske dem rene klare igen?

 


 

29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er ikke sikker, men de ligner noget termotagplader af en art.
I vores gamle hus fik vi bygget en udestue som netop havde tag af nogenlunde den type plader.
Det grønne tror jeg er alger/skidt, så prøv at give dem en omgang Rodalon... Det svære ligger i at det er inde i alle "hulrummene" så jeg ville forsegle den ene ende og så fylde den op med Rodalon, og lade den trække et par dage inden det skal spules igennem.
Når de skal op og sidde igen, er det klogt at forsegle enderne, med en gaffa tape, så det ikke sker igen


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja jeg ved ikke om det er godt at dække dem til så fugtighed fra kondens ikke kan komme ud.
Der ligger nogle få plader inde i drivhuset som er møgbeskidte også indeni. Det bliver nok svært at finde en flaskerenser der er lille og lang nok

 

På vores udestue tag blev enderne "pakket" ind i noget special tape, men der var pladerne jo også nye, da de blev lagt op...
Og de 4 år vi havde udestuen inden vi solgte, var der ingen kondens at spore inde i pladerne(eller småkravl af nogen art). Jeg tænker at den smule der måtte komme bliver "brændt af" ved den første solstråle...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det drivhus ligner et af dem ude fra Vester Vandet. Skriv eller ring til manden og hør hwon og hvorledes.

http://hobbydrivhuse.dk/

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Normalt bruger man kun polycarbonatplader i taget og glas i siderne og gavle , hvis du ikke selv kan købe polycarbonatplader hos jem og fix og skære dem til og sætte dem i , så er løsningen nok at skrotte det , det vil være alt for dyrt at købe de originale polycarbonatplader som reservedel hos drivhusfirmaet ,

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Ja, det er jeg også bange for. Måske kan jeg være heldig at finde nogle billige vinduer og pille glassene ud.

 

Mit hjemmebyggede drivhus er lavet udelukkende af genbrugsglas. Men du skal regne med ret stort arbejde for at skille termoruder ad. Og derefter skære det til. I forbindelse med næste projekt har jeg lige fået tilbud på drivhus glas hos XL byg. 61 x 210 cm kr. 68,00 pr.stk ved en hel palle.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, det kan så ikke betale sig. Men mine er desværre 70 cm brede.

 

Det er faktisk ikke så omstændigt og skille termoruder ad, man skære og deler blot profilen på langs med en vinkelsliber. :-)
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis