Forskel på filt? Hvilken er bedst?

Ang. glasvæv til gipsvæg:

Jeg kan forstå at der findes forskellige slags glasvæv, forskellige tykkelser/vægt (130g, 200g, måske flere?), grundet og ugrundet.
Jeg kan også forstå at der kan være forskel på samme produkt (feks. grundet glasvæv i samme vægt) fra forskellige mærker/producenter.

Hvilken glasvæv ville I anbefale, til følgende væg:

Gipsvæg, samlingerne er spartlet (altså ikke en fuldspartlet væg).
Væggen er ligetil, rektangulær 3x4,5 m, med en enkelt døråbning i.

Jeg kan forstå at 200g, grundet filt vil give den pæneste overflade?

Hvad siger I?

Og hvor får jeg de bedste priser?

🤗Pfrmtak & ha' en god dag derude :0)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skriver du glasvæv, mener du det med de firkantede små tern ? Alm. filt kan købes grundet i jemogfix, Luzi mener jeg det hedder, 200.- for en rulle og det fungerer fint. Det er lidt mere stift at arbejde med end ugrundet filt.
Nej, jeg mener filt!!

Undskyld, jeg vil netop ikke ha' væv!!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Vi bruger denne her, den er rigtig pæn og nem at arbejde med. https://www.10-4.dk/varer/maling/indendors-maling/Vaev-og-klaeb/Dana-glasfilt-grundet-1-sort
brug en grundet filt ..... ellers bliver du ked af det når du skal til at grunde/ male ......
men ALDRIG den der visse steder sælges som problemløser-filt , ...... den er alt for tyk og umulig at arbejde med , selv for en meget øvet.............
den løser ingen problemer , men skaber problemer ............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også