Hvid aflejring i laminatbordplade

Jeg har en laminatbordplade i vores brygges der har fået en hvid aflejring. Hvad end det er, sidder det uhjælpeligt fast. Jeg har forsøgt med følgende:

  • Eddike
  • Sprit
  • Laminatrens
  • Sæbevand
  • Skuresvampe
  • Renslet
  • Ståluld

Hvis man giver det en fugtig klud skjules aflejringen, men så snart pladen tørrer kommer den tilbage.

Hvad kan det mon være jeg kæmper med her?

 


/ Steen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til.
Det kunne være noget varmt der har stået der, og så kan du nok ikke gøre så meget ved det, da det er "brændt" ned i laminaten.
Måske kan du prøve at "farve" det så det ikke er så synligt, men det holder nok ikke så længe...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af PinkHenrik på 12-03-2017 18:56
Velkommen til.
Det kunne være noget varmt der har stået der, og så kan du nok ikke gøre så meget ved det, da det er "brændt" ned i laminaten.
Måske kan du prøve at "farve" det så det ikke er så synligt, men det holder nok ikke så længe...

Jeg har overvejet om det kunne være hvad der er foregået. Men burde det så ikke stadig være tydeligt når bordpladen fugtes?

 

 


/ Steen
Måske, jeg ved det ikke...
Jeg kunne prøve at lave en lille test en af dagene... jeg har nemlig nogle gamle laminat bordplader i mit skur. Det kunne være sjovt at se hvad der sker når de får varme.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af PinkHenrik på 12-03-2017 19:16
Måske, jeg ved det ikke...
Jeg kunne prøve at lave en lille test en af dagene... jeg har nemlig nogle gamle laminat bordplader i mit skur. Det kunne være sjovt at se hvad der sker når de får varme.

 

Lad mig endelig høre hvordan det går!

 


/ Steen

Så fik jeg lige "leget" lidt med en gasbrænder og et stykke vinkeljern
 

Dette billede er taget lige efter jeg havde lagt vinkel jernet flere steder på pladen, et par stor bobler kom frem, fordi det med garenti har fået for meget varme.
 

Her har jeg prøvet at "rense" det lidt... jeg satte en stålbørste i boremaskinen og kørte over stykket. 

Som man kan se på dette nærbillede så har jeg været lidt grov ved overfladen, så den har også taget skade af stålbørsten. Det kunne måske have været undgået hvis jeg havde brugt lidt mere tid til at pudse det forsigtigt af, med lidt fint sandpapir
 

Endelig er de store "pletter" helt brændt igennem, og laminaten har helt sluppet underlaget, og er helt smadret


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Det kan man da kalde medtaget. Dog ligner det ikke helt den skade jeg har fået, når man nærstuderer det.

/ Steen
Skrevet af Grus på 13-03-2017 17:32
Det kan man da kalde medtaget. Dog ligner det ikke helt den skade jeg har fået, når man nærstuderer det.

 

Helt enig, så det bragte dig desværre ikke nærmere en løsning
Men jeg har haft det sjovt

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis