Bauknecht GCF 3152 Hjælp!

Hej alle på lav det selv håber alle har en god søndag. Dagens krise ligger i min opvaskemaskine, jeg har lige købt min første brugte opvaskemaskine (ældre model) men nu hvor jeg har sat den til virker det som om den ikke tager vand ind men den starter og kører bare uden vand som virker lidt mærkeligt. Den har også et Aqua stop påsat. Hvor skal man begynde og kikke?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS

Hvis den kører videre uden vand, og ikke har taget vand ind, Så vil jeg tro at den selv mener at der er vand nok i maskinen. Det er så typisk slange til niveau kontrol der er stoppet til. Den sidder inde i bunden af maskinen. Du skal have den lille front plade af der er under lågen. Jeg husker  ikke den specifikke model men mon ikke den sidder i højre side. En lille rund fætter med ledninger på og en tynd slange. Nogen gange er slangen stoppet så det kan nøjes med ar tage den af og rense.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det vil jeg prøve i morgen og mange gange tak for svar 😊
Det ser ikke ud til at at slangen er stoppet 🤗 billede vedlæges til første indlæg 😊

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/51079' class='af-profile-link'>Tommi6330</a> på 12-03-2017 11:05
Hej alle på lav det selv håber alle har en god søndag. Dagens krise ligger i min opvaskemaskine, jeg har lige købt min første brugte opvaskemaskine (ældre model) men nu hvor jeg har sat den til virker det som om den ikke tager vand ind men den starter og kører bare uden vand som virker lidt mærkeligt. Den har også et Aqua stop påsat. Hvor skal man begynde og kikke?

Det er netop den du har taget billede af. Du kan ikke se om den er stoppet. Det lille spændebånd skal tages af og du kan komme til at puste ind i den. Forstoppelsen sidder oftest oppe i den anden ende af slangen. Ellers kan du Puste let / sætte lidt tryk på selve niveau afbryder. Så skal du tydelig kunne høre et eller 2 klik. Hvis ikke er den i stykker.

Jeg har lige kigget på billedet igen, der er kun 2 ledninger i den. Så er det 1 niveau og dermed kun et klik man kan høre.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis