Kondens tørretumbler tører dårligt.

Hej. Vores 5 år gamle kondens tørretumbler er efterhånden ved at være temmelig ineffektiv. Den tager en krig om at tørre tøjet.

Jeg er overbevist om, at det skyldes fnug og støv imellem lamellerne på kondensatoren. Har læst flere steder, at man skal tage den ud, og skylle den under bruseren, og først når den er helt tør, sættes den tilbage i maskinen. Problemet er, at kondensatoren i vores tørretumbler sidder pakket inde, og ikke sådan lige til at tage ud.

Kan det virkelig passe, at jeg skal skille hele tørretumbleren ad, for at få det renset? Alternativt overvejer jeg at sætte højtryksrenseren på, og spule den ren...

Nogen gode råd?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De tumblere der har kondensator der manuelt skal renses, har en lille farvet lukker der skal drejes for at få den ud. Den kan bare spules, og behøver på ingen måde at være tør.
Har maskinen auto rens, skal der adskilles lidt mere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nej det kræver nok en tur med skruetrækker, så det kan skilles ad. Når du kommer ind i det indre så er en støvsuger et godt redskab til at starte med.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hmm... Det må blive i næste uge, når der kommer vejr til at tørre tøj udendørs.
Med 2 unger, så ryger der noget vasketøj igennem 

Er det denne AEG? https://www.manualslib.com/manual/444429/Aeg-Lavatherm-56609-Exclusiv.html?page=24#manual , så skal den renses for hver 30. tørring.
Annonce
Nej, det er ikke den model

Hmm... Det lugter af endnu et eksempel på fabrikanternes "køb en ny" strategi.
At umulig- eller besværliggøre vedligeholdelse af et givent apparats vitale dele, med det formål at få kunden til at smide lortet ud og købe en ny... 

...hvilket minder mig om denne dokumentar, som kan få enhver LDS'ers pis i kog. Super god dokumentar i øvrigt...

https://www.youtube.com/watch?v=gZH8CmWUrgw

 

Hej Aaroe

Blev der en løsning på dit problem? Jeg har samme model der laver de samme numre med mig.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis