opbevaring af værktøj

Hej Folkens 

Er desværre kommet til det punkt, at der ikke længere er plads til værktøjet på ekstra værelset, så nu skal det desværre ud i skuret. 

Skuret er ikke isoleret, og aflæst med dør. 

men er der nogle forbehold man skal tage nu hvor alt el-værktøj skal ud i kulden? Batterierne forbliver dog fortsat inden for  

regner med at putte det hele i et lukket skab 

- Tømreren / Bygningskonstruktør
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Jeg tror du vil ærgre dig over at få værktøjet i skuret. Det er ikke specielt et problem for el-værktøjet, men alt ruster jo.
Vil det være en mulighed at bygge et skab som du skriver og så isolere skabet og anbringe et lile varmelement, så der er tørt og godt. Med en god isolering skal der ikke mange watt til at varme op. Varmelegemet kan evt styres af en lille termostat eller måske en hygrostat der sikrer lave luftfugtighed.

Elværktøj og batterier dertil har absolut ingen skade af at komme i et skur. Håndværktøj tager stort set heller ikke skade af det, Skulle der være en enkelt klinge på et stemmejern der er "rent" jern kan man stryge det med en klud med en lille smule olie.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Jeg har haft alt mit værktøj i min garage i årevis uden at det har taget skade
Selvfølgelig skal man beskytte det værktøj der er lavet af jern med et tyndt lag olie, men det hedder almindelig vedligeholdelse. Feks har jeg gjort det til en vane at give mine bor et sprøjt olie når jeg har brugt dem, selvom det strengt taget ikke er nødvendigt, da det jo bliver "renset" når man borer med det
Det eneste der hos mig har taget "skade" er standeren til min søjleboremaskine, som trods wd40 og jævnlige olie påføringer er jævnt plettet af bittesmå rustpletter, men det er ikke noget der generer mig voldsomt.
Batterier/ladere kan sagtens tåle en gang frost, ligesom mit gamle stereo anlæg også kører fint på 6 år, uden det mindste vedligehold i en uopvarmet garage.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis