Wiretalje til træfældning

Jeg er i gang med at fælde nogen træer og buske. De mindste har jeg fået op med drænspade og træk med en bagagerem med spil jeg har. Men den løsning kommer til kort ved de lidt større rødder som jeg er nået til nu.

Jeg søger derfor noget wiretalje til formålet. Jeg har bare svært ved at finde noget. Jeg står og skal helst bruge det i morgen, så det skal være i køre afstand fra Stenløse hvor jeg bor. Nogen gode ideer?

Jeg vil tro det er noget i denne stil jeg skal bruge: https://www.carl-ras.dk/e-shop/vaerktoej/entreprenoermateriel/taljerogstilladskran/wiretalje22mtr-2ton/?noredirect=1

Andre gode ideer er velkomne.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg brugte en kædetalje sidst jeg "rykkede" et træ op.

Kan eks købes her

Der har vist lige været en 1000kg på tilbud i Lidl. til ca kr 400

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg kiggede også på dem, men er den model ikke til at hænge op i et loft? Kan den bruges vandret træk?
Ja det går ok med vandret træk, læg en plade eller lignende under kædetaljen så er det lidt nemmere.

Fedt!
Hvor lang er kæden som følger med? Og hvordan fungerer det, rent praktisk? Der er jo ikke sådan et håndtag, men hvordan kan man så trække 1-2 tons?

Ah, 3 meter kæde. Som skal ligges dobbelt, så 1,5 effektive meter.. Så skal nok bruge noget til at forlænge?
Der er også sådan en her, der er jo lidt at spare..
http://www.dba.dk/wiretalje-traekker-2-t-brug/id-1028337511/
Annonce

Kædetaljen "skal ikke lægges dobbelt" så du har 3 meter kæde.

Kædetaljen er et mekanisk gear, og du "køre den op/ned" ved at trække i en kæde som er en "endeløs ring"

Som her den tykke kæde er selve løftekæden, den tynde er den du hejser op/ned med

Lidt billeder fra mit project

Det ser rigtig godt ud! En ordentlig krabat du har lagt ned! Er din kædetalje 1 eller 2 ton? Tænker om 1 ton er nok, eller om jeg bør tage en på 2?
Den kædetalje jeg har er en 1 tons, men der skulle da hives godt til...

Ok. Mange tak for hjælpen, kører ud og henter en i dag.
Og så er den trukket op! Meget nemmere med dette udstyr.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis