Relæ slår fra

Hej venner, jeg håber virkelig at i kan hjælpe her, da jeg er ved at være godt desperat.
Jeg modtog for en uges tid siden et nyt induktionskomfur, som har virket som det skulle siden jeg købte det.
Pludselig i morges er alt strømmet gået (relæet er slået fra). Det viser sig, at det skyldes mit nyt komfur. Kogenpladerne opfører sig mærkeligt og relæet slår fra, når ovnen tændes.
Jeg er kommet frem til at:
Når ledningerne sidder i som på billedet kan ovnen køre, kogepladen vil ingen ting.
Når jeg rykker nul en tak op i den tomme modtager, slår relæet fra når ovnen tændes. Dvs ingen af de to muligheder fungerer.
Det skal siges at de små metalplade som kobler de to sammen modtagere sammen rasler og er lidt løse.
Jeg håber i har en løsning eller blot kan give svar om det er min fejl eller en produktfejl, således at jeg evt. kan få en tekniker ud.

På forhånd tak! 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du ikke et billede af tilslutningsdiagrammet ? ellers er det ikke nemt at vejlede dig..

Det sidder måske på dækslet over ledningerne.
Du har tre faser, nul samt jord er det ikke korrekt ?

(Så bør du få "snoet" ledningerne og monteret dem, så der ikke er så meget frit kobber der stikker frem)

 


Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af je_ns på 11-03-2017 19:13

Har du ikke et billede af tilslutningsdiagrammet ? ellers er det ikke nemt at vejlede dig..

Det sidder måske på dækslet over ledningerne.
Du har tre faser, nul samt jord er det ikke korrekt ?

(Så bør du få "snoet" ledningerne og monteret dem, så der ikke er så meget frit kobber der stikker frem)

 

 

Jeg har sendt et billede af diagrammet - og jo der er 3 faser, 1 nul og 1 jord  

 

Så har du tilsluttet det rigtig..
Forudsat brun, sort, samt sort er faser, og blå er NUL, og gul/grøn er jord.. (tjek lige tilslutningerne i "den anden ende")

Prøv at tjekke om der er en sprungen sikring i tavlen...

Vi prøver igen, i morgen --
Den plade der forbinder de 2 nul klemmer skal ikke " ligge læs og rasle" Begge skruer skal spændes. Men der er ikke sikkert det er løsningen på problemet

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis