Husqvarna rider 850 hydrostat ikke køre

Min gamle havetraktor vil godt starte og bruge klippeakregatet, men den vil ikke køre. Jeg kan ikke se, hvad der er galt? Nogle bud?

Karsten
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne være at remmen til hydrostaten faldet af, eller har mistet fjederen på remstrammeren so den ikke er stram længere ?

Der sidder normalt også et håndtag på hydrostaten, der kan udkoble denne når maskinen skubbes eller bugseres. Du har måske helt glemt i hvilken stilling det står i nu ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Og det er ikke fordi, der er nogen som har trukket den "pind" ud, som gør at du kan skubbe den med håndkraft ??
Er der olie på transmissionen ?
Er kabelforbindelser i orden ?
Er remmen ok og trækker den på transmissionen ?

Edit : Nitter var hurtigere 

Hej Djaydjay
Når du skriver "pind" er det så den "arm" der en sikrer at den er låst eller kan køre på frihjul?
Motor kører fint og drivremme synes ar køre fint - har aldrig oplevet det før.

Karsten
Hej Djaydjay
Når du skriver "pind" er det så den "arm" der en sikrer at den er låst eller kan køre på frihjul?
Motor kører fint og drivremme synes ar køre fint - har aldrig oplevet det før.

Karsten
Ja, det er den, som man trækker ud, hvis man vil skubbe med den, når den er stoppet. Da du kender dens eksistens, så er det næppe den som er problemet.

Remskiven er vel ikke løs på hydrostaten ? - så remmen trækker remskiven, men den ikke trækker hydrostatens aksel med.
Og der mangler ikke olie på hydrostaten ?
Annonce

Tak til alle - har fået løst problemet nu! Der var for lidt olien på, men der var også et andet (pinligt) problem, der nok var den primære årsag. For noget tid siden var et baghjul fladt og jeg fik det ordnet. Imidlertid opdagede jeg ikke, at en split faldt ud - den split der sikrer at hjulet drejer med rundt, når motoren kører. Jeg læste et sted noget med luft i olien, hvor anbefalingen var at løfte et hjul for at se om det kørte rundt. Det gjorde det en smule, da den kørende akse fik hjulet til at dreje lidt rundt - og da kunne jeg se, at der manglede en split i hjulet :-)

Tak for alle de gode råd!

mvh
Karsten


Karsten
Ja av av. Godt du fik den i gang.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis