Hvilken spartelmasse?

Hej

Jeg skal i gang med et køkkenprojekt, og skal i den forbindelse spartle nogle reparationer på et gipsloft og en del på en letbetonvæg.

Loftet ser ud til at være spartlet med en fin spartelmasse, mens væggene i huset har en del struktur. Måske I kan se det på billedet.

Kan I give et praj om, hvilke type spartelmasse jeg skal have fat i? Og hvor brede spartler er det en god idé at bruge til henholdsvis en 10 cm bred ujævnhed i loftet (der har stået en gipsmur) og på en hel væg?

Mvh

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen der kan hjælpe ift at få den ønskede struktur?
Er mit spørgsmål helt dumt?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af palle22 på 18-03-2017 13:56
Er mit spørgsmål helt dumt?

Næ, der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar 

Jeg ville bruge almindeligt let spartel og så en bred spartel til at lægge den på med, og måske en mindre til at tage massen op af spanden med.
Et lille trik når du skal spartle, er et bukke enderne på spartlen en lille smule, så får du ikke så nemt "striber" i massen når du lægger den på. Men hvis du skal lave mange vægge, så lærer du hurtigt at gøre det nemt for dig selv, så du ikke efterfølgende skal slibe så meget    

 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Men du får ikke spartelmasse med struktur...

 


Vi prøver igen, i morgen --
Nej det er rigtigt je_ns... jeg gik ud fra at man ønskede glatte vægge...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ok, tak for det tip med spartlen.

Og hvordan kan jeg så lave strukturen? Kan man få noget, som får væggen til at se vandskuret ud?
Med det her fx? http://www.jemogfix.dk/moertel__1673/cempexo-vandskuringsmoertel-25-kg_9610115

Vandskuret look? Det får du, hvis du maler med sandmaling. Men jeg vil ikke anbefale det i et køkken, for du kan ikke aftørre væggene.

Ok, det er nu allerede i køkkenet, men det er ikke med skarpe kanter, så jeg kan godt gøre det rent. Måske det så ikke er strukturmaling?

Kan man evt. bruge en alm. spartelmasse, og skabe lidt struktur med en våd svamp?

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også