Wannabe planlimning af køkkenvask

Hej med jer!

 

Jeg har længe læst med på forummet her, og hentet megen inspiration og tips til diverse GDS-projekter. Nu har jeg endelig fået lavet mig en profil, så jeg selv kan stille spørgsmål, og på sigt bidrage med gode råd :-)

 

I første omgang har jeg et spørgsmål jeg godt kunne tænke lidt input på.

 

Jeg skal snart igang med at montere køkken i vores hus. I den forbindelse vil jeg gerne have en køkkenbordplade i eg 18mm med sort linoleum på toppen. Køkkenvaske har jeg købt, og jeg kan fint selv montere den… så længe det er almindelig nedfældning. Jeg synes dog det er pænere med en planlimet vask, men her stoppe mine evner mig, hvis det skal gøres ordentligt.

 

Men kunne man gøre det på flg. måde: Efter at linoleum er limet på bordpladen måler jeg op til hullet i vasken og skærer dette ud. Herefter lægger jeg vasken i og streger op på linoleumen rundt om vaskens kant. Linoleum skæres fri og fjernes fra pladen. Kanten på linoleum slibes pæn… vasken monteres, og der fuges evt. mellem vaskens kant og linoleumkant med en silikonefuge.

 

Linoleum har en tykkelse på 2mm og vaskens kant har en godstykkelse på 1mm.

 

Jeg har vedlagt en tegning, der viser hvad jeg mener.

 

På forhånd tak :-)

 


Rasmus
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Det kan jeg ikke se noget galt i. Din plan lyder rigtig. Du skal i midlertidig huske at alle de savede flader skal forsegles så de ikke står og trækker fugt ind.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ny ved jeg ikke hvorgodt linoleum vil klæbe til vasken?
Men ellers ville det her jo give en "rigitg" underlimet vask.

 


Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tusind tak for svar :-)

Hvad siger I til silikonefugen... er det en god idé, eller er det noget skidt?

je_ns: dit forslag ser godt ud, men det kræver at jeg fræser en fordybning, og det vil jeg helst undgå, da jeg ikke har erfaring med den slags.

Rasmus

Nu ved jeg ikke om linoleum er limet på bordpladen når du får den, eller det er noget du selv skal gøre.
Er det limet på er den løsning som Je_ns foreslår lidt svært, men klart den bedste..
Er det ikke limet på er det ret let. Det eneste der skal være præcis (ud over hullet) er dybden. Om du får fræset lidt for meget ind i pladen gør ikke noget. Derfor kan du bruge en rundsav til at fjerne det materiale, hvis du ikke har en hånd overfræser. Du stiller den i præcis dybde og kører sidelæns med et lille stykke ad gangen. Du kan eventuelt skrue/spænde et stykke træ under sålen for at styre den. Det er nok klogt at øve sig på den del du har skåret ud. Når du har lagt vasken ned, kan du "spartle" det overskydende hul med træ masse.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også