Placering af lofthøjtalere

Kære LDS

Min kæreste og jeg skal til og igang med et nygyggeri. Og i den forbindelse har vi fået øjnene op for højtalere i loftet. Er der nogle herinde som har nogle anbefalinger om placeringen?

Vi har loft til kip, så de kommer til at sidde lidt skråt, har tegnet ind cirka hvor en fra HIFI-klubben viste hvor han ville sætte dem i køkken/alrum. Er der nogle herinde som har andre anbefalinger?

Det er de blå firkanter som er højtalerne på billedet . Har placeret 2 ved spisebordet og har med vilje sa dem ned i den ene ende da vi som tideligere skrevet har skrå lofter. 1 over køkken øen så der er muik i køkken og 1 ovre i nærheden af sofa gruppen.

Har med vilje ikke sat nogle over sofagruppen da vi skal have andre højtalere i forbindelse med TV osv.

Håber der er nogle herinde som kan gi nogle forslag og erfaringer 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Syntes ikke der er så meget aktivitet indenfor det her område?
Nu er det jo også et gør det selv forum, der mest går på et håndværksmæssige og ikke på HIFI/elektronik.

Jeg tror du skal over i et forum for HIFI-entusiaster i stedet :-)
Personligt ville jeg aldrig placere højtalere andet end ved væg, hvis ikke lyden gengives 360° rundt.
Hvis du går bag om, eller bare under bliver lyden underligt, og du vil helt sikkert fortryde placeringen.
Du vil helt sikkert kunne få meget kompetent hjælp inde på www.recordere.dk til det spørgsmål. Der sidder mange lyd-entusiaster
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis