Loftisolering, prisforskel på batts kontra indblæsning

Af ren nysgerrighed (ingen grund til at indhente tilbud, der ikke skal bruges), kunne jeg godt tænker mig at få et kvalificeret bud på, hvad det vil koste at loftisolere med batts kontra indblæsning.

Har netop efterisoleret mit loft, da Bauhaus havde Rockwool på tilbud til 59,- for 95mm (3,21kvm). I gennemsnit skal der udlægges 200mm over et areal på 100kvm loftrum.

Har købt 65pk a. 59,- til en samlet pris på 3.835,00. Så er det bare egne arbejdstimer og en masse kløe til en godt isoleret bolig.

Hvad ville det koste (cirka), såfremt jeg have betalt mig fra det ved indblæsning af mineraluld/glasuld etc?

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige fået et tilbud på at få blæst 200mm papiruld op på loftet på et hus på 210m2

Inkl. Etablering af vindplader og forhøjning omkring loftslem koster dette kr. 23.000,- inkl. Moms.
Her er det muligt at få noget fradrag på skattebilletten.

Skal det gøres selv med alm. Isoleringsbats vil det koste ca. 8000 - 9000 kr.

Fordelen ved papiruld er dog den, at den kan lede fugt bort, hvilket er en fordel hvis din dæmpspærre ikke er helr tæt.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg lejede en maskine til at blæse 300mm papiruld ind på mit 90 m2 loft og det gav jeg 8000 sort for.

En anden fordel (udover at det kun tager 1 time at blæse ind) er at papirulden ligger tæt omkring spær etc så der er ingen "smuthuller" til kulden/varmen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Har du søgt om energitilskud til det? Ved ikke hvad der er og hente hjem på det..

Der er intet at hente hjem på mit da der ingen håndværkere var indblandet og heller ej papirarbejde (uden dokumentation ingen tilskud)

Men på de forskellige elforsyningers hjemmesider kan du hurtigt udregne hvad der er at hente. Vær opmærksom på at du skal søge om energitilskuddet INDEN du hjemkøber materialer eller bestiller en håndværker til at klare jobbet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ok, så er der alligevel sparet en hel del ved at smide batts ud selv. :-)

Og ja, der er større risiko for kuldebroer m.m. med batts, derfor har jeg også valgt 95mm, så der ligger flere lag, der overlapper. Desværre intet tilskud til GDS energioptimering - kun arbejdsløn.

Men tak for det. :-)
Istedet for løse batts, har jeg udrullet 6 meters måtter. Der er næsten ingen samlinger. Produktet er let at arbejde med, da ruller idag er ekstra hårdt rullet op og man når at udlægge inden de helt har ekspanderet. Jeg udlagde 130 kvm for 2300 kr. I 100 mm. Papirudgave har jeg ingen fidus til. Papir er papir, uanset hvor tykt et lag og uanset hvilke "specialsalte" man har tilsat. Sugende papir (avis, kopi, kardus) indeholder idag så lidt stabiliserede træfiber, grundet iveren for re-cycling, at materialet vil brydes gennem årene. Krideret papir ( blankt brochure og katalog) indeholder store mængder kridt. En kvm indeholder 45 g papirmasse og op til 95-110 g kridt.

 


Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/47746' class='af-profile-link'>FeuerDK</a> på 10-03-2017 08:16
Ok, så er der alligevel sparet en hel del ved at smide batts ud selv. :-)

Og ja, der er større risiko for kuldebroer m.m. med batts, derfor har jeg også valgt 95mm, så der ligger flere lag, der overlapper. Desværre intet tilskud til GDS energioptimering - kun arbejdsløn.

Men tak for det. :-)


Du behøver ikke og have håndværker på for og få energitilskud - bare du har faktura på materialer, og før og efter billeder, samt du har søgt før du køber materialer.
Du må ikke forveksle det med håndværkerfradrag via SKAT..

Tilskudet kan søges hos alle forsyningsselskaber..
Men er jo for sent i dit projekt nu..
Der kan man bare se... Har set det som samme surdej. Men det havde nok ikke gjort nogen forskel i mit tilfælde, da huset er registreret med 300mm loftisolering da vi købte det. Efter gennemgående renovering har vi bare kunne konstatere, at en stor del af isoleringen var faldet sammen og ikke brugbar.
På papiret er der ikke tale om en forbedring - tænker jeg? Dermed kunne jeg vel ikke have fået tilskud alligevel?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis