Hvorfor ikke udsugning og indblæsning i alle rum?

Vi har været ude og kigge på mange nye huse, og kan se man altid sætter udsugningsventiler i køkken, bryggers, bad og indblæsningsventiler monteres i de andre rum.

Hvorfor har man ikke både udsugningsventiler og indblæsningsventiler i samme rum? Er der en teknisk forklaring på det, eller er det bare fordi det er billigere?

Vi har været ude og kigge på mange nye huse, og... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

 

 

Jeg vil tillade mig, at stille spørgsmålstegn ved din fortolkning af bygningsreglementet - det er ved naturlig ventilation, dit udsagn gælder - ikke når man har mekanisk ventilation, som spørgsmålet lyder på.
Vi har ikke dette "luft" i vores bolig (men som jeg skrev er det ikke meget) - og boligen er godkendt i første klasse.. Det virker også helt forkert, at hvis man har mekanisk ventilation - skal have adgang for lugt/lydgener fra toiletrum.. mens det kan give god mening, hvis man alligevel skal have åbnet vinduer/døre xx antal gange i døgnet..

 

 

 

 

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Kravet om lufttilførsel til vådrum kan ske ved denne 100 cm2 spalte/hul i adgangsdør, men kan også etableres på anden måde.

Man kan nok sige sådan rent ventilationsteknisk, burde kravet være der ved alle indvendige døre i huset.

Hvis det er et nyere/nyt parcelhus du bor i, er der egentlig ikke nogen form for godkendelse, ud over at du ved færdigmeldingen skriver under på, at bygningslovgivningen er overholdt, så kan man jo spørge sig selv om hvem der "godkender med kryds og slange"? :-)
@Orla - vi har ikke skrevet under på noget ..
- det går vi jo ud fra, at den endelige godkendelse med hensyn til færdigmelding / trykprøvning m.m. står for. Hvis det påhviler køberen af huset ? - der jo ikke kan forventes at have teknisk indsigt - så har lovgivningen et større problem, end jeg troede..
Men hvis det er mekanisk (Genvex) så ville jeg jo gå ud fra, at det burde tage højde for lukkede døre..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er den der har ladet huset opføre, som har ansvaret for at gældende lovgivning og byggetekniske regler er udført.

Jeg er lidt nysgerrig efter at vide, hvem der har godkendt huset med kryds og slange?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis