Tappe systemet for vand

Vi har lige overtaget et sommerhus i fredags, hvor der blevet fyret godt op hele weekenden. Vi forlod huset søndag aften og kommer så tilbage på fredag. Af sikkerhedsmæssige grunde har jeg tømt vand af systemet, da jeg i vejrudsigten kunne se, at det formentlig ville blive minus 1-2 grader to af nætterne i denne uge. Jeg får så at vide nu, at det er unødvendigt, da der kun vil komme frost i huset og i rørene, hvis det er frostvejr over længere tid, eller hvis graderne er væsentlig lavere? Kan det være rigtigt? Så vil jeg nemlig ikke igennem det hele igen på søndag for at sikre mig mod den måske lille nattefrost, der kommer i midten af næste uge.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er er helt korrekt, Der skal være vedvarende frost før det går ind i isolerede huse. Og endnu mere før vandrør fryser under gulvet m.m. Men hvis vandvarmer f.eks. sidder i et skur, skal man naturligvis være lidt mere forsigtig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvid det er et ældre sommerhus, med ringe isolering og kobberrør ført rundt i væggene, så ville jeg nok tømme det for vand.

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis