Gamle indendørs gulv-fyrretræsbrædder som terrassebrædder

Hej,

Vi har fået lagt nyt gulv indenfor, men står nu og kigger på de gamle fyrretræsbrædder der har ligget i huset de sidste 50 år. Vi overvejer om de kan bruges til en "ny" træterrasse, men har hørt lidt forskellige holdninger til det, så nu prøver jeg her. Har I prøvet noget lignende og har i evt. anbefalinger til behandlingen? Forestiller mig vi sliber dem ned når de er lagt og behandler dem derefter... 

På forhånd tak for hjælpen.

Kurt

Kurt
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til
Genbrugstanken er fin, så jeg ville ikke betænke mig ved at bruge dem.
Dog skal du ikke forvente at de holder mere en 4-5 år (måske længere), også selvom du giver dem alskens træbeskyttelse.
Brædder der ligger vandret er langt mere udsatte end hvis de er monteret lodret, da vandet ikke så let kan forsvinde fra dem. Når du lægger dem gælder det om at lave en lille smule fald og have afstand i mellem dem, på samme måde som hvis det havde været almindelige terresse brædder. Det betyder også at jeg ville skære både fer og not af, så de har "rene" kanter hvor der ikke kan samle sig vand.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Men når fer og not er skåret af, kan brædderne ikke længere "hjælpe hinanden" med at bære. og derfor bør strøafstanden sættes væsentligt ned.

Venlig hilsen
Knud
Sælg dem, gode gl. gulvbrædder er i høj kurs især hvis de har en god bredde, tykkelse og længde kan man se på div. salgsider - og køb nogle egnet terrasse-brædder.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også