Kondenserende oliefyr

Hej, hvis nogen kender skorstenen som vist på foto, så vil jeg gerne høre om I tror at røgafgang kan forstyrre lufttilgang ... jeg har en mistanke fordi brændkammer har været oset til, gætter på at ilt/luftindtagelse har været forstyrret

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok ikke derfor. hvornår har du sidst fået lavet service på fyret?

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Emnet er en CTC 950 Kondens ...omkring 8år ... vi har service fra DVS ... der har været problemer med at brænderen sætter ud og det lugter fælt ... brændkammeret er sat fuldstændig til ... det er sket nogen gange ... dec.2017 blev anlægget serviceret og alt var rigtig fin ... der gik ca 3 uger så skete det igen ... så de professionelle anbefalede at installere ny brænder og det gjorde vi så .... så kørte det igen ... men den 14 febr. skete det igen ... så kom de og gjorde rent og brænderen kører igen og det gør den endnu ... man påstår at det var indstillingen der var forkert og man påstår at luftkapaciteten var for lille på brænderen som anlægget var født med ..... men der er ikke svigt på service besøg ....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det kunne godt lyde som for lidt luft, undre mig dog over de ikke har målt det da de startede det op første gang.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

hver gang DVS har lavet service, er der blevet målt og tjekket indstillinger, tryk, røggasser m.v. og alt fundet i fineste orden, men jeg tror jeg vil prøve at forelægge problemet til kedelproducenten. Tak for kommentarerne epoxy.....
Hvis din skorsten ikke står på rygningen af huset eller står i læ af andre større huse/træer, kan det godt give ret store variationer i lufttilførslen til dit fyr ved forskellige vindretninger. Det kunne måske være forklaringen på dine problemer ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også