Låge til vaskemaskine i udu

Hej med jer.

Dette er mit første opslag herinde, og jeg har brug for et godt råd/vejledning.

Jeg har en vaskemaskine (Bosch Logixx 8) med defekt låge, som nu - efter flere omgange skrue af/skrue på - ikke kan skrues fast. Dvs det er gevindet på selve vaskemaskinen (og ikke lågen) der ikke rigtig tager fat om den tilhørende skrue. Det er blevet 'udvidet' så at sige. Det betyder nu, at den tilhørende skruestørrelse er for lille (og sidder løst i hullet/gevindet) - hvor størrelsen lige over den oprindelige (købte maskinskruer størrelsen én tak større i Silvan) de er så for store og kan ikke skrues i

Er der en smart måde, hvorpå jeg kan få de nye skruer til at passe og derved få lågen til atter at sidde fast? En forsigtig og 'skånsom' måde at udvide gevindet på så de nye skruer ikke også pludselig bliver for små?

På forhånd tak.

FS.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du en mulighed for at komme om på bagsiden af skruehullet ?

bh
Nej desværre ikke. Ellers kunne jeg bruge møtrikker, tænkte du? Det er desværre ikke muligt - sådan umiddelbart - uden at afmontere hele vaskemaskinen. Og det er vist pænt udenfor mine 'handy' evner
Popnitter måske !!!

bh

Hvis du afmonterer låget, mener jeg godt man kan komme ned med en hånd på indersiden. Men måske er sæbeskuffen i vejen, men den sidder også kun med 3 skruer.
ELLER måske lettere du kan hive det stykke ståltråd med fjeder af, der sidder rundt om gummibælgen, og den side af gummibælg. Så kan man også få hånden ind bag.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis