Misfarvet mursten

I forbindelse med nybyggeri har vi lavet en mur indvendig i facadesten. Som det kan ses på billedet er de nederste mursten desværre blevet lidt misfarvet, så de fremstår mørkere end de andre.

Murstene har tørret i tre måneder nu, så farveforskellen skyldes ikke fugt, men sandsynligvis gips udtræk.

Har I ideer til hvordan problemet kan løses, eller hvilke virksomheder man måske kunne tage kontakt til? 

Såvidt jeg ved kan man ikke gøre noget ved gips udtræk andet end måske prøve at gøre alle murstene mørkere.

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der står måske lidt her du kan bruge. Har ikke lige nær læst det selv. http://www.mur-tag.dk/index.php?id=559
Jeg tror nu ikke det er mangan. Det er mere pletter. Det der ligner fugt der så har fået gips udtræk reaktion. Jeg tror ikke der er så meget at gøre. Man ser ofte at de 2-3 nederste skifter muret indvendigt direkte på beton gulvet bliver misfarvet efter et stykke tid. Min personlige teori er at det er den minimale restfugt der er i betonen der aflejrer sig i de nederste skifter. Jeg tror mange steder burde man have lagt murpap i selvom det teoretisk ikke er nødvendigt men for at beskytte mod rest fugten i betonen. Men det er udelukkende min egen teori. Jeg kender ingen metoder der kan fjerne gips udtræk eller gøre sten mørkere.

km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis