Skæv gulv. Skydelåger.

Jeg skal have bygget et væg til væg skab med skydelåger.
Flisegulvet hvor skabet skal være er desværre skævt, og derfor har jeg haft hovedet lidt i blød omkring hvordan jeg lige får fuldført mit projekt. 

Jeg skal have bygget et væg til væg skab med skydelåger. Men kan ikke bare montere skinnen på gulvet da det er noget højere i den ene ende end den anden. Samtidigt skal der også være en jævnt underlag til skabene inden i. 

Har overvejet at lave en sokkel, men skabene der skal være indeni har i forvejen sokkel på som ikke kan afmonteres. 

Nogen der har nogle gode ideer?


 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige sat en skydedør op. Her var det loftet der var skævt, jeg løste udfordringen med en lang trækile mellem loft og skinne. Noget lign. må også kunne lykkes med et skævt gulv - ved at skære soklen til tænker jeg.
Jeg kunne kile det op men det vil jo nok bare være en umulighed at få til at se pænt ud.
Vil det være muligt med 2 sokler. Altså en lav en til skabene (som jo her en sokkel i forvejen), og så en høj en foran som lågerne hører på så højden passer med den lave sokkel skabene står på + skabssoklen?
Bliver det ikke for meget bøvl?

 

Vil den forreste sokkel ikke også synes kile-agtigt.? Den ultimative løsning vil nok være at rette gulvet op.
Er skabsarrangementet fra gulv til loft?
Gulvet kan ikke rettes op da der er flisebelægning i rummet som går gennem hele huset. Så det er ikke en løsning.

Havde tænkt at lave skabssokklen 6 cm breddere end skabene er så kan soklen til skydelågerne sættes ovenpå der og sætte en plade udenpå?

 

Du skriver at de skabe du har købt er med sokkel, og at den ikke kan afmonteres. Men det er vel stadig mulig at save i soklen medens den sidder på skabet. Så er der følgende løsning:
Skabe stilles op på nogle midlertidige kiler. Det kan være en lægte som er klodset op vandret. Så mærker du gulvets hældning op så den kan ses på soklen. I princippet ved at lægge en blyant på kanten af en tændstik æske (eller noget andet der passer i højden), og så trække det langs gulvet medens det streger på soklerne. Nu kan du lægge alle skabe ved siden af hinanden, og køre en tur med en rundsav efter din streg. Så er forkanten klar så den passer til gulvet. der må så måles lidt hvis gulvet også hælder indad imod væggen, inden de 3 andre sider saves.
Da døren skal køre vandret, må der laves en kile som skinne kan køre på.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Jeg endte med at lave en sokkel i bunden at skillerumslægter og gulv mdfplade, og så bare stille skabene ovenpå der. Det viste sig at der på tværs var ca 3cm i forskel på gulvet. Det er vel at mærke på kun 276cm i bredden på rummet

ev elmand: Hvis der bare kommer en kile under gulvvskinnen til lågerne, kommr det ikke til at se dumt ud i bunden så? Jeg tænker at gabet fra den ene side til den anden så vil være meget tydelig og iøjnefaldende

 

Er projektet tilendebragt? Ellers ville jeg - med så skævt gulv - lave en rigtig sokkel, forstryge den i bunden, så toppen er vandret, og dernæst slutte af med en kraftig plade på ca. 30mm. Herpå kan du så montere gulvskinnen uden de mindste problemer, og samtidig skære soklen på inventaret af fuldstændig plant. Heller ikke her burde der være problemer. Det eneste kan være hvis man har tungt skrammel der helst skulle kunne køre ud af skabet - det er selvfølgelig ikke optimalt med hævet bund. Lågehøjden er selvfølgelig heller ikke fra gulv til loft, men det synes jeg nu er en mindre detalje - det andet fungerer helt sikkert bedre, hvis gulvet er skævt.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis