Glasfilt fra Bauhaus eller Flügger?

Hej

Jeg skal have opsat glasfilt på mine vægge.

Jeg er perfeksonist når jeg laver tingene, og betaler gerne lidt mere for nogle kvalitets produkter, så jeg bliver tilfreds med resultatet. 

Jeg er blevet tilbud igennem en maler af købe billige Flügger vare.

Her er jeg blevet tilbud Flügger Glasfilt 60g Grundet 50m for 500kr! normal pris ca 1200-1300kr
hvilket jeg jo synes er en god pris

Men har så lige set at Bauhaus har åbningstilbud og sælger grundet glasfilt for 150kr for 25m
det er denne: GLASFILT GRUNDET 25 METER - SWING COLOR

Er der nogen der har erfaring med disse 2 glasfilt? er Fluggeren meget bedre kvalitet? hvilken er bedst at arbejde med?

 

ps. nogen som kan anbefale noget vævlim og forankringsgrunder?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke er ninja til at sætte glasfilt op, så tag den fra Flügger, den er ikke bare bedre, den "swing color" er noget æv at arbejde med, den flækker for nemt langs siden, og jeg har det store pave-kort i glasfilt. Hvis du bruger den gode forankingsgunder så kan du snyde og spare noget af den dyre lim ved at tilsætte op til 25% færdigblandet tapet klister, men klisteren skal stå i spanden i et kvarters tid inden du rører dem sammen.
Men hvis du er perfektionist, så brug pengene på kvalitets materialer, der er kun penge at spare ved at talenterne kompenserer for materialerne.
Sådan er det med alt GDS arbejde, hvis man ikke er faglært men til gengæld kan lægge 4-5 gange så meget tid i det, så kan man få samme resultat, med den rigtige metode, og de igtige materialer.

"Jeg vil forsøge at svare på alt - hvis du har kigget i manualen"



"Holdt op med at virke er ikke det samme som gået i stykker. Start med en ren klud, så oliekanden"

ninja ja måske men til at sætte glasfilt op, NEJ!
Jeg er ny i GDS, og har aldrig lavet sådan noget før, jeg bruger gerne lang tid på at sætte mig ind i tingene og finde de rigtige produkter.
Jeg har bare købt en lejlighed som næsten skal total renoveret!

Jeg har fuldspartlet væggene med rulle spartel og resultatet er blevet rigtig godt, har det fået ros af en maler
så forarbejdet skulle være okay, men det tog lang tid!

Jeg har aldrig arbejdet med glasfilt før, så ville da gerne have en glasfilt som var god at arbejde med.
Må heller få bestilt noget af det fra flugger

Var ude i Bauhaus idag og en rulle var faktisk åben og folk havde pillet ved den, så kunne lidt bedre se kvaliteten og ja det virker som noget det let kunne flække, men jeg har ikke noget sammenlignings grunden med andre filt.

Du skriver hvis jeg bruger den gode forankringsgrunder kan jeg snyde lidt, så er mit spørgsmål bare, hvad er den gode forankringsgrunder ?

hvad kan du anbefale af forankringsgrunder og vævlim?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Forankringsgrunder eller microdispers er det samme acrylprodukt som i en plastik maling. Hvad der skiller de gode fra de dårlige er hvad man ellers putter i for at spare. Hvis den ikke sælges i en transparent dunk er det for at skjule at den skiller, det er også den nemmeste måde at se om den har fået frost, men forankringsgrunder der skiller er nogo. Se at den indeholder isothiazolinon og kan fortyndes mindst 1 til 1 med vand, ellers har du købt den for fortyndet. Jeg har brugt fra de 4 store mærker og biltema de var alle fine, prøvede også den fra røverkøb og den afleverede jeg resten af på genbrugspladsen. Skidtet tørrer meget hurtigere end maling så den bedste måde at spare pensler og ruller er at have en spand med sæbevand og en større med rent vand stående under hele maler processen, så kan du hurtigt rense dem.
Så lidt pligt miljø oplysning. Det forbandede mikroplast i naturen og som rensningsanlæg, vandværker og biologer klager over kommer bl.a. fra plastik maling og forankringsgrunder, det er besværligt men prøv at få resterne til storskrald eller genbrugspladsen, de der børn man hører så meget om, de skal bruge stedet når vi er væk.

God arbejdslyst, husk farveprøver, mange.

"Jeg vil forsøge at svare på alt - hvis du har kigget i manualen"



"Holdt op med at virke er ikke det samme som gået i stykker. Start med en ren klud, så oliekanden"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også