Afslut af tagpap mellem tilbygning og hovedhus

Hej alle.

Jeg er ret ny husejer, og min tilbygnings tagpap var bare bøjet 'op ad' husmuren på hovedhuset. Dette var nævnt som en K3 i tilstandsrapporten, så jeg ville gerne have det afsluttet korrekt - så jeg er sikker på at der kan komme vand ned bag tagpappet. Jeg har haft en mand til at lave det, men jeg synes ikke det ligner de afslutninger som jeg ser i gadebilledet Mine tanker er (ret mig endelig hvis jeg tager fejl - ny husejer): 1) Burde han have skåret noget af tagpappet, der var bøjet op af husmuren af, for at at kunne fræse længere nede på husmuren? 2) Burde tagpap-kanten været skåret så den var lige (resultatet virker ikke lige)? 3) jeg synes det er utroligt grimt, har jeg ret?

Råd modtages gerne!

Tak,

Nicholas

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som Tømrer vil jeg sige det der ser skamfuldt ud, Hvis opgaven lød på at lave en inddækning fra mur til tagpap er det udført, men kønt er det ikke.

Derudover ligner det umiddelbart at der mangler trekants liste ind til væggen, hvilket man som håndværker burde have nævnt til dig, inden man sætter den inddækning på, derudover ligner det os at han har eksploderet en tube fuge.

i samme omgang vil jeg nok os få pudset/ordnet de revner der er i vægen for at undgå fugt i vægen

Alt i alt, enten kræv at få det lavet ordentlig eller så må han gå ned i pris for det sjusk han har lavet

- Tømreren / Bygningskonstruktør
Skrevet af Denlillesvend på 03-03-2017 19:04
Som Tømrer vil jeg sige det der ser skamfuldt ud, Hvis opgaven lød på at lave en inddækning fra mur til tagpap er det udført, men kønt er det ikke.

Derudover ligner det umiddelbart at der mangler trekants liste ind til væggen, hvilket man som håndværker burde have nævnt til dig, inden man sætter den inddækning på, derudover ligner det os at han har eksploderet en tube fuge.

i samme omgang vil jeg nok os få pudset/ordnet de revner der er i vægen for at undgå fugt i vægen

Alt i alt, enten kræv at få det lavet ordentlig eller så må han gå ned i pris for det sjusk han har lavet

 

Jeg vil helst ikke have ham til at lave mere på det. Jeg vil hellere finde en anden og starte på en frisk. Hvad tror du det vil koste at få det lavet pænt og samtidig lavet revnerne?

Jeg synes det er så sjusket at jeg har svært ved at have lyst til at betale for det. Har jeg ret i det?

Tak!

 

 

Hvis du vil ud at lede efter en ny tømrer til opgaven, så spørg Impala byg v/Mads Bank han har min personlige anbefaling

Ville maks betale for 1 times arbejde (Ca 430 kr)
Kan hvertfald gøres meget pænere hvis man brugte en time på det

- Tømreren / Bygningskonstruktør
Annonce
Skrevet af Denlillesvend på 03-03-2017 23:22
Hvis du vil ud at lede efter en ny tømrer til opgaven, så spørg Impala byg v/Mads Bank han har min personlige anbefaling

Ville maks betale for 1 times arbejde (Ca 430 kr)
Kan hvertfald gøres meget pænere hvis man brugte en time på det

Alle tiders, ville han være villige til at køre til Hillerød? 

Nogen pris-ide til hvad det vil koste (circa) at få det lavet pænt, og fixet revnerne så det er til at holde ud at se på? Jeg er ikke perfektionist, men jeg er rigtig ked af som det ser ud nu. Jeg er specielt ked af at nogen kan få sig selv til at synes det er godt nok. Skal jeg generelt passe på med håndværkere og kvalitet? Dette er første gang jeg får en håndværker til at lave noget for mig, og så ender det sådan 

 

 

Skrevet af AE35 på 04-03-2017 11:17

Alle tiders, ville han være villige til at køre til Hillerød? 

Nogen pris-ide til hvad det vil koste (circa) at få det lavet pænt, og fixet revnerne så det er til at holde ud at se på? Jeg er ikke perfektionist, men jeg er rigtig ked af som det ser ud nu. Jeg er specielt ked af at nogen kan få sig selv til at synes det er godt nok. Skal jeg generelt passe på med håndværkere og kvalitet? Dette er første gang jeg får en håndværker til at lave noget for mig, og så ender det sådan 

 

 

 

Han kører sikkert gerne til Hillerød, og du kan jo altid bare be om at få et tilbud på opgaven Han har os nogle fine reference opgaver, hvor jeg ved kunderne er tilfreds 

Det er svært at give en pris lige ud fra billederne, men det dyreste bliver nok selve inddækningen, hvis den ikke kan genbruges. 

der skal nok lige en murer til at vurdere revnerne og hvordan de skal laves. Hvis du her os står og mangler en murer så kontakt murermester Bastian, han laver os noget flot arbejde på sjælland. 

 

I forhold til håndværkere og kvalitet, er en god tommelfinger regel altid at få 3 tilbud, så du har nogle forskellige priser at gå ud efter, samt har de sikkert nogle reference opgaver du kan se. 
Når du endelig får tilbudet så tjek at alt er med, helt ned i mindste detalje. Nedenfor kan du se et detaljeret tilbud, hvor du kan se alt er med og helt ned i mindste detalje 

Tilbudseksempel (detaljeret) 

Hej "kundenavn" 

Efter tidligere aftale er her et tilbud på din opgave. 

- Udskiftning af Inddækning (inkl. Fugning) 

- Oprydning 

- Servicebil + kørsel + værktøj (det er kun københavnere der bruger det) 

 

 

Håber du finder en håndværker til din opgave så du får det resultat du ønsker, de tidligere nævnte firmaer har min anbefaling 

 

- Martin 

 

 

 



 

 


- Tømreren / Bygningskonstruktør
Tak for indlægget, Martin!

Jeg håber jeg kan finde en der er bedre

Jeg tror ikke på at der kan være sparet ret meget på at få 3 tilbud på en så lille opgave som denne. Det vil da være spild af håndværkernes tid, og hvis opgaven ikke er nøje specificeret, så kan man alligevel ikke sammenligne tilbudene.

Mere vigtigt er det efter min mening at specificere det, man ønsker lavet, så godt som muligt. Ved en så lille opgave kan det efter min erfaring sagtens ske mundtligt. Ved en stor opgave kan man også tale om det mundtligt men så forlange at håndværkeren skriver ind i tilbudet, hvilke specielle ønsker der er includeret. Tænk på er kendt slogan: 'Samtale fremmer forståelsen'.

Det er jo ikke altid, at man som kunde ønsker det flotteste resultat. Nu er det ikke i det foreliggende tilfælde ikke muligt at se, hvor synlig denne inddækning er, men er den kun begrænset synlig fra haven, så kunne jeg da godt selv lave en tilsvarende hurtig og billig løsning, der blot skulle sikre, at der ikke løb vand ned ad muren.

Hvis du ønsker tagpappet afskåret og en trekantliste monteret, så nævn det for håndværkeren, så vil han helt sikkert også udføre det, men prisen bliver selvfølgelig også derefter.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis