Utæt afløbsslange

Det løber vand ud fra hvor afløbsslangen sidder på min vaskemaskine. Det er en Siemens siwamat. Er det mon noget man selv kan skifte? Indvendigt sidder der en grå tingest hvor slanget er påsat.

Noget her der har prøvet at skifte slange på en siemens vaskemaskine?


 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det burde være muligt.

Men, måske er spændebåndet omkring slangen ikke spændt ordentelig ?

Det er sikkert heller ikke umuligt og korte slangen op, når utætheden er ved den ene ende.

Men ellers vil et foto af "uheldsstedet" gøre underværker, hvis det ikke er slangen der er utæt.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Axell på 03-03-2017 20:09
Jeg jeg skal prøve at tage et billede i morgen. Kontaktede siemens og de siger det ikke er sådan lige at skifte sådan en slange på denne model. Der skal en tekniker til.

Ja OK. Monstro ikke Fanden hytter sine egne ?   

Vi titter nogle billeder i morgen.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Her er så et par bilder.

 


 

Jo ja.

Måden afløbsslangen er sat på maskinen ser mig lidt underlig ud, især det slangen "bare" peger bag ud og derfor sidder meget udsat. Men der er vel ikke andet for du må undersøge om slangen hører sammen med "bolden" som reservedel, hvilket kræver du skriver hele typenummeret af.

Alternativet er og bare pille "bold" og slange af maskinen for og undersøge om det rent praktisk lan lade sig gøre.

EDIT: Jeg sidder og er kommet i tanke om, der sikkert er lavet noget uorginalt omkring slangen. Monstro der ikke har sittet en plastic/gummi vinkel mellem den grå "bold" og slangen.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Har kigget nærmere på det. Det sidder meget fast.
Har fundet ny slange http://www.nettoparts.dk/shop/afloebsslange-siemens-11002p.html
Slangen sidder godt fast, så tror ikke den bare kan trækkes af. Men kan heller ikke få øje på noget spændebånd eller lignende. Kan også være det ikke er slangen men sammenkoblingen der er i stykker. Ser ud som om der sidder noget kit samt noget fedt.
Tror ikke det kan betale sig at få det repareret. Der skal jo ikke meget til før det koster noget i nærheden af en ny maskine. Desværre.

 

Njaa, slangen skal ikke bare sidde og stikke bagud fra vaskemaskinen som på billedet, den skal pege ned langs maskinen. Derfor mangler der en 90 graders bøjning i enten gummi eller plastic.

Den slange du har siddende på din maskine er formodentlig uorginal og er limet fast med noget lim der skummer op. Jeg formoder du skal have fundet en slange med den omtalte 90 graders bøjning i stedet. Efterfølgende burde den kunne påsættes efter limen er renset af. Inden du bestiller en ny slange bør du lige undersøge om den gråhvide "bold/kugle" er intakt.

Og husk lige du skal bestille slange bøjning til lige DIN maskine efter det nummer der står på mærkesedlen/pladen, bestiller du bare til en Simens maskine resikere du og få noget der ikke passer sammen !!!


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
ok. Så er det lige om den bøjning kan findes. Siemens vil kun hjælpe ved at sende en tekniker ud via en forhandler.
Måske nettoparts.dk kan hjælpe.

 

Skrevet af Axell på 05-03-2017 12:20
ok. Så er det lige om den bøjning kan findes. Siemens vil kun hjælpe ved at sende en tekniker ud via en forhandler.
Måske nettoparts.dk kan hjælpe.

Ja, Nettoparts plejer og være ret behjælpelig uden og overspille, når de øjner en handel.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis