Lodde zink indækning.

Hej, jeg skulle bruge 1,5 meter zink til min solbænk under vinduet. Var i Silvan, de havde noget profil der kunne bruges, hvis jeg klippede lidt i det, og sætter 2 profiler sammen. Jeg prøvede at lodde på det med en kraftig loddekolbe. Tin flyder bare ud og vil ikke bidde fast. Jeg arbejder på et sted der er over 120 år gammelt. Alle de gamle værktøjer kan lånes. Så jeg låner en loddekolbe af den gamle type, en stor klods af den type der skal stå hen over en gasflamme i lang tid. Har også lånt loddevand til zink, samt en stang tin til formålet. Jeg er i samme situation igen, når jeg skal lodde får jeg bare det samme resultat igen. Metallet bliver varmt som det skal, tinnet smelter fint på spidsen, men det vil overhovedet ikke bidde fast på det jeg har købt som skulle være zink. Hvad dælen kan der være galt. Sælger Silvan zink som ikke er zink, og hvis det ikke er zink hvad er det så. Der er meget blankt. Jeg sliber det mat, det hjælper heller ikke. Når jeg pensler med loddevand bliver metallet sort. Ser videoer på Youtube hvor de lodder, det er jo nærmes bare sekunder så er det fikset.

Hjææææælp.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kan jo ikke være sikker, men det lyder som om det er galvaniseret jern plade du har gang i eller måske alu profil. Men det må du kunne mærke når du klipper i det. Når jeg kigger Silvan igennem så er næsten alle profiler aluminium.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg tror du har ret, det er alu jeg har fået købt. Klarer det med en omgang silicone i samlingen, de skal alligevel males hvide med noget hammerlak vil jeg tro. Det er noget rod at de blander dem. Havde en stump zink i garagen, det flyder fint på dette materiale. Så øv, spild af tid.

Tak for ledetråden.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
solbænk = sålbænk, mærkelig navn i øvrigt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Du kan ikke male oven på silikone .............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også