Bukh motor Morten Furbo 5 7490 02-03-2017 18:49 hej jeg har lige købt en LM 27 sejlbåd der ligger en bukh DV10L motor i den. Men den kan ikke starte. Er der nogle som kender en der kan hjælp med en hovedrenovering. Har fået afvide der er en omkring Hobro som er god til det. MF 7 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je_ns 12969 02-03-2017 19:22 Måske er det ham her du tænker på, tlf 20314575, han hedder Benny, bor ved Hobro Men han er ved at være en ældre herre, der mig bekendt kun reparere motorer på eget værksted. Og jeg ved ikke om han stadig er i "drift" det er ved at være et par år siden, jeg har hørt noget. Men jeg er da sikker på der er mange andre der kan løfte opgaven... Vi prøver igen, i morgen --
shortcut 1033 9900 03-03-2017 07:40 Nu er en Bukh motor ikke det mest avancerede maskineri der findes. Så prøv at spørge her på forum om der kan hjælpes. Kan den dreje rundt når du drejer på nøglen ? Kommer dieselolien frem til dyserne ? Hvis motoren i øvrigt er den originale fra bygningen, så tænk lige på motorens alder -og om det kan betale sig at ofre alverden på at renovere den i stedet for at købe en ny motor. Off topic : Sådan en LM 27 med samme motor sejlede jeg "Søkorts-rally" -Navigationssejlads for mange år siden. Den motor er så lille at skulle vi nå en hastighed på 5 knob, havde vi de største problemer. ;-) Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
egj 51 9800 03-03-2017 10:58 HMV i Vejle har en motormand, der bare ved ALT om Bukh og andre nye og gamle motorer. Han kan både reparere og renovere den til en fast pris, og det er bare i orden, det de laver der nede.
Morten Furbo Trådstarter 5 7490 16-03-2017 21:56 Hej er der nogle der ved hvor man for et nyt stempel og foring til en Bukh DV10L MF