Bukh motor

hej jeg har lige købt en LM 27 sejlbåd der ligger en
bukh DV10L motor i den. Men den kan ikke starte.
Er der nogle som kender en der kan hjælp med en hovedrenovering. Har fået afvide der er en omkring Hobro som er god til det.

MF
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske er det ham her du tænker på, tlf 20314575, han hedder Benny, bor ved Hobro
Men han er ved at være en ældre herre, der mig bekendt kun reparere motorer på eget værksted.
Og jeg ved ikke om han stadig er i "drift" det er ved at være et par år siden, jeg har hørt noget.

Men jeg er da sikker på der er mange andre der kan løfte opgaven...

Vi prøver igen, i morgen --
Er der ellers nogle der laver bukh

MF
Nu er en Bukh motor ikke det mest avancerede maskineri der findes. Så prøv at spørge her på forum om der kan hjælpes. Kan den dreje rundt når du drejer på nøglen ?
Kommer dieselolien frem til dyserne ?
Hvis motoren i øvrigt er den originale fra bygningen, så tænk lige på motorens alder -og om det kan betale sig at ofre alverden på at renovere den i stedet for at købe en ny motor.
Off topic : Sådan en LM 27 med samme motor sejlede jeg "Søkorts-rally" -Navigationssejlads for mange år siden. Den motor er så lille at skulle vi nå en hastighed på 5 knob, havde vi de største problemer. ;-)

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
HMV i Vejle har en motormand, der bare ved ALT om Bukh og andre nye og gamle motorer. Han kan både reparere og renovere den til en fast pris, og det er bare i orden, det de laver der nede.
Har du et nummer på ham

MF
Annonce

Prøv at Google på

HMV Vejle 

Vi prøver igen, i morgen --
Hej er der nogle der ved hvor man for et nyt stempel og foring til en Bukh DV10L

MF
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis