Kilerem

Hej.

Jeg har en gammel hjemmebygget rundsav, hvor kileremmen der går fra motoren til saven er sprunget. 

Kan nogen sige mig hvor man kan købe kileremme i alverdens længder og størrelser,- eller bare i den størrelse jeg skal bruge... Jeg har prøvet at søge på nettet, men synes ikke at jeg kan finde nogen steder hvor man bare kan oplyse længden og formen på den, og så finde den rette

Mvh Jan

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv hos din lokale landbrugssmed

Du kan købe remmen i en (landbrugs)maskinhandel. De plejer at have en del på lager, men kan fra dag til dag skaffe.
Hvis du vil se hvad der findes, så prøv evt. at gå ind på: jens-s.dk
Der kan du dog ikke købe direkte.

Søren O
En nylonstrømpe kan en snæver vendig bruges. ;-)
Det gælder da vist kun for en Ford A, der lige skal listes hjem.

Søren O
Skrevet af Søren O på 02-03-2017 17:38
Det gælder da vist kun for en Ford A, der lige skal listes hjem.

jo-jo også derfor jeg skrev i en snæver vending  Min gl. volvo 264 har da engang klaret godt 30 km med fruens strømpebukser på. 

Annonce
Hvis du ser nøje efter så kan du måske se et eller andet sted på remmens ryg. hvad nummer den har. Det er nogen gange tryk meget tydelig ned i selve materialet. Hvis der f.eks. står A42 betyder det en A rem med en længde på 42" Står der B42 er det tilsvarende blot en lidt bredere rem.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej

Springer over det med strømpen

Remmen er så gammel, så kan ikke se noget nummer. Men vil smutte forbi den lokale traktor/maskinhandel og se om de kan hjælpe. Bor lidt ude på landet, så mon ikke de kan trylle noget frem

Tak for input

Mvh jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis