Isolering af anneks

Jeg har et sommerhus anneks som INGEN isolering har overhovedet. De brædder der ses udefra ses også indefra. Det er sat helt nye døre og vinduer i som er isolerede. Kan ikke hitte ud af om det kan være en fordel at sætte nogle tynde isolerings plader og gipsplader op på indersiden så det bliver mere brugbart (en større del af året) eller om jeg bare skal male det som det er. Det er på 42 kvm fordelt på to værelser og lille stue og et te køkken. Loft til lavt kip inkl synlige hanebjælker men loft og bjælker skal ikke dækkes. Hvordan kan man bedst gøre det eller skal man overhovedet gøre det??? Skal holdes i retrostil er tanken....

Sgerdes
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du nogle billeder af annekset?

Umiddelbart ville jeg isolere udvendigt med 100-150mm og ny udvendig beklædning

- Tømreren / Bygningskonstruktør
Hej.
Først skal du kontrollere om dit anneks er godkendt til beboelse. Dette kan gøres via din BBR.
Grunden til, at jeg skriver dette er, at når et anneks anvendes til beboelse skal det overholde kravende i bygningsreglementet for sommerhuse, dette stiller nogle krav til annekset:

Energikrav = Isoleringsmængde
Ventilations krav = tilføjelse af frisk luft og udsug
Brandkrav = Redningsåbning, Røgalarm tilsluttet strømforsyning, konstruktioner
Bygningens omfang = størrelse, højde og afstand til skel og andre bygninger.

Mvh Martin.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Tak. Det er det oprindelige sommerhus fra 69 som bliver brugt som anneks nu så det opfylder krav for beboelse. Ved ikke hvordan jeg lægger billeder ind her men huset er bygget af vandrette brædder og samlingerne er.... øh... ligesom hvis man fletter fingre i hjørnerne. Og med synlige kantsammenfletninger inde. Er bange for om der vil opstå kuldebro ved disse samlinger hvis man sætter plader op indvendig. Det er lige sat nye vinduer i som flugter på ydersiden så det er ikke en mulighed at sætte en ny ydervæg op. Ender nok med at det bliver malet som det er - der er brændeovn derinde også... så burde man kunne holde varmen. De oprindelige ejere brugte dette som sommerhus i 4 år før de byggede det ny sommerhus for 20 år siden...

Sgerdes

Enten skal du kun male det eller også skal der anvendes 145 mm mineraluld som isolering i vægge.

Du sætter billede ind ved at åbne editor, som er lige ovenover hvor du skriver. (åbn editor)
Når editor åbner trykker du på ikonet til venstre for "B" (fed skrift)
Herefter trykker du på "Add Files" finder billedet og trykker ok.


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Ingen editor dukker op når jeg trykker på feltet med skriv et svar.... kan kun finde Vedhlft andre filer end billeder

Sgerdes
Annonce

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Af en eller anden årsag er der kun en fane med Skriv et svar på min side. Ikke andet ved siden af... men rart at se hvad jeg skulle kigge efter. Tak for forsøget

Sgerdes
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også