Male køkkenlåger med gulvmaling

Hej,

Jeg  skal have malet nogle køkkenlåger, og tænkt over hvilken maling jeg skulle bruge...

Nu har jeg fundet et godt tilbud på hvid gulvmaling (vandbaseret). Det må da være stærkt... Er der noget til hinder for at bruge det. Prisen er ca. 1/3 af hvad det det ellers koster :-)

Så kan jeg formentlig bruge det til nogle dørkarme, vindueskarme mv.

Nogen erfaringer ?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en epoxy malling?

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Ok. Er det tørre/hærdetid du tænker på ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nej, mere det at epoxy hærder op og bliver hårdt, og træ arbejder. Men man kan altid give det et forsøg

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Nå, øv. Nu er der udsolgt :-(

Hvad bruger jeg så ?

Billigste løsning. Helst ikke noget med Dyrups eller Flügger hvis det kan undgås. Jeg tror ikke på at deres maling er bedre end NoName maling :-)
Jeg tror heller ikke på reklamerede navne. Men jeg tror på at man får hvad man betaler for. Jeg har været med til at slibe og sprøjtemale et helt køkken. Der blev købt 2 komponent grunder og maling. Lidt dyrt men hold da op hvilken resultat. Ja: nu har knægten solgt huset så jeg kan ikke følge med i langtids holdbarheden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nå... 2-komponent... var det noget I selv skulle blande ?
Det er bare det, at det er tænkt som en midlertidig løsning i et par år. Herefter helt nyt køkkewn, derfor skal det ikke koste for meget. Det skal bare være lidt pænere end det er nu. Det ville være fint. Perfekt er ikke nødvendigt :-)
Du skal have fat i en maling med høj glans, mindst 20, for det er nogenlunde smudsafvisende og til at vaske af med en fugtig klud.
Skal det kunne tåle at blive desideret beskidt/fedtet, og kunne vaskes ned jævnligt, så er det terpentin maling du skal over i, men det tager op til 3 uger før det er hærdet helt op og stoppet med at afgive dampe.

Tredie løsnings mulighed kunne være "bare" at skifte låger og fronter på skuffer og skabe.
Det koster ikke nær så meget som at skifte hele køkkenet, men du slipper for en masse male og slibe arbejde.

 

For snart 25år siden malede jeg det udslidte køkken som fulgte med huset da jeg købte det. Det var en lakmaling (på terpentin) et system som ikke findes mere med at få toner i injektionssprøjter så man selv kunne lave farven. Det ser stadig pæn ud ikke fantastisk, men ok. Skulle jeg ha "nyt køkken" så blev det malet en gang til. De gamle låger blev affedtet og slebet og malet med rulle. De var jo lakerede i forvejen. Men ellers hvis det var mig ville jeg vælge flügger glans 80-90, på terpentin.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Skrevet af Steensen på 03-03-2017 20:05
Du skal have fat i en maling med høj glans, mindst 20, for det er nogenlunde smudsafvisende og til at vaske af med en fugtig klud.
Skal det kunne tåle at blive desideret beskidt/fedtet, og kunne vaskes ned jævnligt, så er det terpentin maling du skal over i, men det tager op til 3 uger før det er hærdet helt op og stoppet med at afgive dampe.

Tredie løsnings mulighed kunne være "bare" at skifte låger og fronter på skuffer og skabe.
Det koster ikke nær så meget som at skifte hele køkkenet, men du slipper for en masse male og slibe arbejde.

 

 

Synes hurtigt at man løber op i 30-40.000 bare for at få udskiftet fronter + bordplade  

Lige pt har jeg et Ahorn Svane-køkken fra 2002

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også