Direkte adgang fra hus til depot

Hej.

 

Vi har i dag en carport, som er bygget sammen med huset og der til er der et depot. Depotet er placeret 110 cm fra huset, altså der er en lille gang mellem hus og depot. Det kunne vi godt tænke os at få lavet om, sådan at man går direkte ud i depotet, fra bryggers. Der er i forvejen støbt gulv og isoleret i både vægge og loftet, så der er tale om en lille udvidelse, så man kan gå ud i depotet, uden at blive blæst omkuld, eller få våde fødder :-)

Hvad siger reglerne omkring branddør, gælder det kun, når der er tale om direkte adgang fra en garage, hvor der holder en bil parkeret?

Jeg har vedhæftet før og efter snittegninger.

Kom gerne med inputs og gode råd.

 


Elektriker i midt og vestjylland.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Når en garage eller et udhus sammenbygges eller ligger nærmere end 1,0 meter fra enfamiliehuset, kan bygningerne adskilles fra enfamiliehuset med bygningsdele udført mindst som bygningsdel klasse EI 30 [BD-bygningsdel 30]. Det burde din ydervæg overholde.
Døren skal udføres mindst som 9M, dør klasse EI2 30-C [BD-dør 30].
Glasdør GW2 udføres som 9M

Mvh Martin Hansen

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Skrevet af Bygningskonstruktør på 28-02-2017 23:08
Hej.
Når en garage eller et udhus sammenbygges eller ligger nærmere end 1,0 meter fra enfamiliehuset, kan bygningerne adskilles fra enfamiliehuset med bygningsdele udført mindst som bygningsdel klasse EI 30 [BD-bygningsdel 30]. Det burde din ydervæg overholde.
Døren skal udføres mindst som 9M, dør klasse EI2 30-C [BD-dør 30].
Glasdør GW2 udføres som 9M

Mvh Martin Hansen

 

Hej Martin. Tak for svaret.

Vil det sige, at den GW2 dør jeg har i depotet i dag, evt. kunne sættes i mellem depot og bryggers? Burde der ikke sidde et lille mærke i karmen, der indikere, at det er en BD30? Eller skal jeg ud og have fat i en anden dør? Døren ud fra bryggers i dag, er ihvertfald ikke en branddør.

Hvordan skal jeg forholde mig til loft konstruktionen, det er troldtekt, men skal jeg have et lag gips bag ved?

 


Elektriker i midt og vestjylland.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis