Spørgsmål til gulvspartel på kældergulve

I det ene rum i kælderen er gulvet temmeligt medtaget dvs. ujænvt og med 1-2 cm dybe spor i betonen og diverse tidligere behandlinger såsom maling. Jeg overvejer bare at hælde noget selvnivellerende gulvspartel/cement ud som fx. Lip 210

http://www.lip.dk/produktoversigt/selvnivelerende-gulvspartelmasse/lip-210-gulvspartelmasse.aspx?lang=da

og bruge deres Supergrunder så jeg ikke skal skrabe maling osv af gulvet. Det skulle binde på alt?!

 

http://www.lip.dk/produktoversigt/selvnivelerende-gulvspartelmasse/lip-supergrund.aspx?lang=da

Vil denne fremgangsmåde virke godt? Dvs. kan jeg underlade for meget forbehandling (slibning af gamle maling rester osv.)

 

Da der er tale om betondæk direkte mod jord uden isolering vil jeg gerne bevare diffusionsåbenheden, bliver diffusion hæmmet af disse produkter?

 

På forhånd tak for svar.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Puggie

Jeg har præcis denne udfordring, så jeg vil høre hvordan det gik for dig?

Mit gulv er ikke helt så medtaget, men der er et tyndt lag materiale (2-3mm - jeg tror det er asfalt eller lign) ovenpå beton, som er delvist fjernet. Har forsøgt at fjerne det, men det er et større arbejde.

Jeg tænker at nivellere med gulvspartel, men da der er opstigende fugt vil jeg gerne have det diffusionsåbent og derefter male med diffusionsåben epoxy eller lign.

mvh. Rasmus
Supergrund er ikke diffusionsåben, og lip 210 er samtidig heller ikke fugtskadestabil (med andre ord kan massen tage skade hvis der løbende kommer fugt op igennem den, hvilket der jo vil gøre).

I min kælder har jeg brugt lip 228, det kan klare fugten (men koster tilgengæld en del mere).
Jeg var ikke så uheldig at have maling på gulvet, men hvis jeg havde haft det var den blevet fjernet før jeg gik videre.


Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svar.
Ville du fjerne malingen/anden overfladebehandling for at få bedre vedhæftning?
Har du lagt noget lip 228?
Hej jeg kan ikke præcis huske hvilken spartel jeg endte med at bruge, men jeg primede ihvertfald med lip 54 grunderen. Jeg vaskede gulvet af rigtig mange gange også for fjerne maling. Det var sådan en rød beton maling ikke plastikmaling.
Ligger stadig rigtig fint
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også