Hvilke ledninger vælger jeg?

Jeg har købt det skønneste gamle hus ude på landet. Den tidligere ejer var en gammel elektrikker. Han har forberedt opsætningen af lamper i loftet på overetagen - men jeg er helt tabt, når jeg ser, hvad han har installeret!
Kan nogen af jer gennemskue hvilke af de her FEM tilslutninger jeg skal bruge, for at hænge en helt ordinær lampe op??

 


Mari-Ann
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sort og brunt plejer vist at være "jord" - men den ene sorte har en blå stribe og den grønne en gul. Og hvorfor overhovedet installere "jord" på førstesalen?

Mari-Ann

Velkommen på LDS.
Det er kun ude i haven at jorden er sort eller brunt.

Den der er gul og grøn er jordforbindelse. Den brune er fase, ingen af dem  skal du  bruge til en ganske almindelig lampe.

Du skal have den lyseblå fra lampen på den lyseblå i udtaget (eller under skruen lige ved siden af i den samme klemme)

Så skal du have den brune fra lampen sammen med den sorte. ( det kan også være den sorte med grå stribe) men prøv den anden først.

Og husk at sætte dæksel ned over ledning inden du sætter lederne i, og husk at lederne afisoleres ca. 10-12 mm snoes godt og lægges dobbelt hvor de er afisoleret.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis