Kobling

Hej alle,

Jeg stod og holdte i et kryds i frigear derefter skulle sætte bilen i 1. Gear hvor bilen pludselig ikke gad at gå i gear. Jeg kiggede derefter på koblingen hvor den var blevet trykket endnu mere ned end den plejer, altså den var trykket helt i bund. Jeg stod så i krydset og kunne hverken få den i 1. Gear eller nogen andre gear, det var som om den var låst fast. Jeg tændte og slukkede bilen, prøvede at tage koblingen ned igen og prøve at sætte i gear, men uden held.

Jeg fik en herre til at hjælpe mig med at flytte bilen væk fra vejen, han prøvede også at få den i gear, men nej.

Efter et stykke tid med prøven kunne bilen pludselig godt gå i gear, men bilen gad ikke køre fremad, selvom den var i 1 . Gear og man trådte speederen ned. Bilen kunne godt bakke.

Mit spørgsmål er, er det koblingen der er røget eller?

Hilsen en ung bekymret pige.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bilen er en Ford focus 2008
Føles koblingen normal at træde ned? Føles gearstangen normal, eller er den pludselig blevet helt underlig.
Hvis du er heldig er det blot et i dit gearskifte der skal samles eller udskiftes.
For at komme videre skal vi vide noget mere om symptomer.

Søren O
Ja, det var kun i bak gearet bilen virkede og den kunne trille stille og roligt tilbage.

Ja koblingen føltes normal at træde ned.
Gearstangen føltes også normal. - Det var kun i starten af 'uheldet' at man slet ikke kunne skifte gearet på bilen når den var tændt og man havde koblingen nede. Men efter et stykke tid og et par gange hvor vi prøvede at skifte gear, gad bilen pludselig godt at skifte gear, hvor gear stangen føltes helt normalt.
Bilen kører ikke normalt, lige så snart man sætter bilen i gear så gider den ikke at køre fremad, uanset hvor meget man trykker på speederen.
Du har måske ret i at det er koblinger der er gået. Det kan også være gearkassen. Du bliver nok nødt til at have fat i en mekanikker du har tillid til.
Jeg havde selv for lidt tid siden omlevelsen med defekt kobling. Inden bilen holdt stille (op af en bakke), begyndte den at vibrere - jeg kunne mærke at der var noget galt. Dette er desværre ret almindeligt i dag, hvor komfort vægtes højt. Det er egentlig ikke selve koblingen der fejler noget, men gummiforbindelsen mellem svinghjul og kobling.
Reparationspris kr. 10.500,-

Søren O
Måske trækaksel-leddene

 

Hvordan med højgearspakning - eller fra krumtap.. ?? Tænker olie.

 

Det var koblingen den var gal med, den er røget, har været til mekanikeren med den.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis