Utæt bundventil - tætningsmuligheder.

Hej Alle

Jeg har haft bokset lidt med vandlås mv. under vasken i vores køkken, hvilket har forårsaget en utæthed i samlingen lige umiddelbart under afløbet fra vasken (nederste del af bundventilen vil det formentligt kaldes i fagsprog) - utætheden sidder ved anden pakning (angivet med pil på vedhæftede billede). 

Dette led er umiddelbart ikke til at skille ad, så jeg kan ikke udskifte pakning, stramme samlingen eller lignende. 

Så mit spørgsmål går på. om man kan anvende noget tætningsværk (Everfix, silikone eller lignende), eller der bør en ny bundventil til? 

På forhånd tak for hjælpen. 

Mvh. Jakob

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil bruges Eriks slogan - er noget samlet, kan det skilles ad.
Sidder der ikke en skrue midt i afløbet inde i vasken?

Søren O

Hej Søren

Tak for svar.

Leddet som er utæt kan dreje rundt, men det er tilsyneladende uden gevind - det løsnes/spændes umiddelbart ikke ved omdrejninger (jeg har haft det rundt en del gange, uden effekt).

Mht. skruen inde i vasken - mener du så i afløbet nedefra? I så fald kan jeg ikke komme til det pga. knækket på 'bundventilen' (jf. lige nedenfor det utætte sted).

Mvh. Jakob

Du skal under alle omstændigheder have det af, hvis du skal have en ny på. Og der skal du ned midt i vaskens afløb og skrue en meget stor skrue med lige kærv. Du kan jo først prøve at spænde den, ellers må du tage det hele af og vaske det ( i en anden håndvask) Så kan du bedre se hvordan det hænger sammen.
I min vask er den skrue meget synlig med et hul i midten til at styre proppen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
De er ikke til at skille ad. Ikke mig bekendt.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.


Igen tak!

Det flugter desværre meget godt med min egen observationer.

Så er næste spørgsmål, om man kan tætne sådan en størrelse?
Annonce
Det er nok noget nær umuligt.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.


Ja, det frygtede jeg jo!

Så snakker vi vel helt ny bundventil, eller?
Der er en gummiring der tætner det. Og som Erik skriver, spændes det i midten udløbet i selve vasken.
Det er nok lavet i et stykke fra fabrik af, så skruen i midten er kun til at sætte bundbventilen fast op mod vasken.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis