Nye regler for måbygninger

Fra 1. juli 2017 behøver vi sandsynligvis ikke længere at anmelde småbyggeri under 50 kvadratmeter til kommunen, før de er færdige. Se her

Er der nogen der har lidt mere indsigt i de nye regler, som forhåbentligt bliver gældende fra 1-7-2017?

Scenarie:
Jeg har landbrugspligt på min lille ejendom, men jeg har tidligere fået besked om, at kunne bygge et 100 m² skur uden at skulle ansøge om landzonetilladelse.

Jeg vil med passende afstand (2 meter?) bygge to "skure" på hver 49 m², med sadeltag, 3 meter til spærfod.
Skur 1: Til opbevaring af hø/halm

Skur 2: Til opbevaring af traktor m.m.

Mon jeg kan bygge de to skure uafhængigt af hinanden, dvs et i efteråret 2017 og et året efter indenfor de nye regler?
 


Jeg kan alt - når det lykkes.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For at være ærlig tror jeg at du skal vente med at se, til det bliver vedtaget d. 1 juli 2017. Der skulle trafik-bygge og boligstyrelsen vel gerne få den administrative ændring specificeret. Som det umiddelbart ser ud er det vist stadig blot et forslag, og det vil derfor være svært, hvis ikke umuligt, at få konkret svar på dit spørgsmål hvis man vælger at henvende sig hos en offentlig instans. De afventer jo også hvad der bliver besluttet i Tinge. jeg tror dog personligt ikke at det vil blive et problem at gennemføre det som du planlægger.
Ud over det er det et super forslag fra Ole Birk Olesen synes jeg.

Med venlig hilsen Persen, bosat i Århus, beskæftiget med Capa Credit og fuldtidsarbejde hos familien.
Du er velkommen til at skrive en privat besked
Jeg er helt med på, at det ikke er til at få et konkret bindende svar. Mit ønske er derfor også bare en tilkendegivelse af, om det jeg påtænker lyder helt i skoven ift. det der ser ud til at komme.

Og ja, jeg er helt enig, persen, det har taget alt for lang tid at komme til det forslag. Men lur mig, om ikke kommunerne nu skal igang med at se alle lokalplaner igennem, og den vej bestemme hvad der må bygges.

Jeg kan alt - når det lykkes.
Det er ikke så let at ændre lokalplaner, så mon ikke de holder sig i skindet

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den eneste regel der måske bliver ændret (som jeg forstår det) er vel blot at byggerier fra (10) 35-50 m2 ikke skal anmeldes. Ellers skal (indbyrdes) afstandsregler, bygge%, højde og antal af småbygninger vel stadigvæk overholdes.
Hvis du allerede har fået tilsagn om at kunne bygge - hvad skulle så være ændret nu?
hvis du må bygge 100 m² og vælger at bygge 2x49/50 m² hvad skulle problemet i så fald være?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Skrevet af Natur på 28-02-2017 19:23
Hvis du allerede har fået tilsagn om at kunne bygge - hvad skulle så være ændret nu?
hvis du må bygge 100 m² og vælger at bygge 2x49/50 m² hvad skulle problemet i så fald være?

 

Der er såmænd ingen problemer. Det er der ihvertfald ikke efter august, hvor jeg går fra efterløn til pension. Men hvis ikke jeg skal spørge for byggeri under 50 m², så skal jeg lige have undersøgt, om det er muligt at opretholde efterlønnen samtidig. Det gør det muligt for mig at bygge de første 50 m², så jeg kan tage dem i brug allerede mens det er sommer (hvis det bli'r sommer i år). Jeg må ihvertfald ikke selv bygge, hvis der skal foreligge en byggetilladelse.

 

 


Jeg kan alt - når det lykkes.

Hej.
Bygningsreglementet og anden lovgivning er stadig gældene selv om reglen om anmeldelse ændres.
Det nået af en skandale med dette forslag, da det resultere i endnu flere bygninger der ikke overholder lovgivningen.

alle kapitler i bygningsreglementet skal stadig overholdes, i forhold til byggeriets art.

Byggelinjer, højdegrænseplaner ved og uden for skel, brand, (min. 2500 mm mellem mindre bygninger) bebyggelsesprocent. alle mindre bygninger, overdækket terrasser m.m. over 35 kvadratmeter af disse tæller med i bebyggelsesprocenten. og flere regler.

Der vil højest sandsynligt udføres en ny SBI anvisning for småbygninger, som vil komme med nogle helt eksakte bestemmelser.

Du må selv bygge, om der skal en byggetilladelse eller ej.

Men hvor ligger problemet i forhold til at anmelde et byggeri til kommunen?

Hilsen Martin


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
ok.. så tør jeg ikke sige noget.. vores naboer er / var kommet i klemme med efterløn m.m.
det er simpelthen så råddent, så du skal sikre dig i h.. og r....
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af Natur på 28-02-2017 23:07
...  du skal sikre dig i h.. og r....

 

- og derfor venter jeg højest sandsynligt også til jeg er gået på pension ;-) 

 


Jeg kan alt - når det lykkes.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis