Hjælp! til pudsning af kældervæg.

Jeg har været ved at fjerne tapet i min kælder og nogle steder er der røget rigtig meget af væggen med. 

Nogle steder sidder der også rigtig meget "sand", altså der falder af når man strøer håndfladen over det. mit spørgsmål er: Hvad skal jeg gøre ved det? skal jeg fjerne alt sandet, så jeg kommer helt ind til flamingoen? eller kan man måske blande noget betonbinder med noget vand og sprøjte det på??
Væggen skal pudses efterfølgende

 


HJÆLP!
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal ikke fjerne sandet, der skal bare pudses igen. Er du sikker på at det er flamingo der sidder inden under.
Når du skal pudse er det godt at blande lidt fliselim og smøre det på væggen, og pudse med det samme altså vådt i vådt.

Eller betobinder og så udkast.
Det sidste er en noget stærkere blanding 1:3 cement / sand Eller ved mindre opgaver cement / mørtel det blandes til en tynd vælling. Det kastes på væggen i lange sprøjt, med en murerske. Det skal være så næsten hele muren er dækket hvor der skal pudses. Vent til dagen efter med at pudse, så hænger mørtelen godt i.
Pudselaget blandes som 1 : 19 cement / bakkemørtel. Eller et færdigblandet produkt hvor du kun skal tilsætte vand.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis