Isolering i gulv efter vandskade

Hej herinde.

Min historie kort... Vi fik vandskade i betongulvet, varmtvandsrør utæt, varmerørene tæret og utætte.

Betongulv i bryggers, køkken, 2 værelser og badevær hugget op.

Gulvene består af klaplag - 5 cm flamingo - 8 cm slidlag.

De har fjernet de 8 cm slidlag og flamingo.

Nu står der så 3 affugtere og drøner på livet løs.

Muren der skal lave beton/klinker kom forbi den anden dag for lige at kigge.

Han siger der skal 8 cm beton på for at de kan stå inde for det.

Jeg spørger ham, hvordan med isolering af gulvet , han siger, det er der ikke plads til.

Vi måler efter og kan se at der fra klaplaget op til hvor gulvet var før er 7-8 cm.

Om de har snydt da de byggede huset og kun lagt 4-5 cm slidlag på ved jeg ikke da vi ikke var hjemme da de huggede op.

Jeg ringer så til taksatoren ved vores forsikringselskab.

Han siger så, og jeg citerer " det skal bygges op som det var før "

Og jeg svarer " det siger mureren der ikke er plads til "

Taksatoren " jamen vi begynder ikke at fjerne mere af klaplaget "

Han tror åbenbart jeg fiskede efter jeg ville have 10+ cm isolering, det eneste jeg vil er at der kommer det isolering i der var !

Vi taler frem og tilbage og han er ikke til at hugge og stikke i.

Han mener det skal laves som det var, selvom jeg siger DET ER DER IKKE PLADS TIL.

Så nu sidder jeg her og er ved at koge over.

Nogen der ved hvad / hvordan / hvorledes jeg gør nu ??

Jeg vil fanme ikke finde mig i at der bare hældes beton oven på klaplaget UDEN isolering.

Gode råd modtages MED KYSHÅND.

 


 The day you quit is the day you lose.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er nok det overordnede problem at du styrer istandsættelsen, medens der er forsikringen der betaler. Det ville måske være anderledes hvis forsikringsselskabet selv havde byggestyringen. Så ville murerens "krav" jo komme direkte til taksator. Måske ville du Ikke få et tilfredsstillende isolering, men så er det dem der har ansvaret.
Alternativt at forsikringen udbetaler pengene og du betaler de forbedringer der er.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Var det mig ville jeg selv betale for at gøre mere plads, så der kan komme 200 mm isolering i.
Du kan jo forhøre dig hos muren hvad det vil koste, og om du evt selv kan lave noget af det.

Mig bekendt er forsikringen meget stejle omkring, at det bare skal laves som det var.
Jeg havde råd i gulvet i et par værelser, med krybekælder, der var isoleret med 100 mm.
Jeg fik udbetalt beløbet som der ville koste at lave det som det var, og lavede det så selv med 300 mm isolering. (beløbet fra forsikring dækkede så rigeligt materialerne)

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for jeres indlæg.
Skaden opstod 4-5 dage før vi skulle på ferie, så jeg var her ikke det " det hele begyndte ".
Der er ingen der er "tovholder" og styre tingenes gang, jeg er måske naiv, men jeg gik ud fra taksatoren styrede sådanne ting.
Jeg havde også tænkt at jeg ville ringe til mureren, og finde en løsning, hvor jeg evt selv banker mere op og isolerer.
Jeg må indrømme jeg ikke magter opgaven lige pt, vi har simpelthen for meget om ørene.
Jeg har googlet ( Ja google er ens bedste ven ) og kigget lidt på Thermebeton fra IBF.
Det ville lette opgaven hvis man kunne anvende dette produkt.
Har I erfaringer med det ?
Jeg kan 100% forstå forsikringens synspunkt mht det skal tilbage til oprindelig stand, det jeg IKKE kan forstå, er den mangel på lysten til at finde en løsning.

 The day you quit is the day you lose.
Tak for jeres indlæg.
Skaden opstod 4-5 dage før vi skulle på ferie, så jeg var her ikke det " det hele begyndte ".
Der er ingen der er "tovholder" og styre tingenes gang, jeg er måske naiv, men jeg gik ud fra taksatoren styrede sådanne ting.
Jeg havde også tænkt at jeg ville ringe til mureren, og finde en løsning, hvor jeg evt selv banker mere op og isolerer.
Jeg må indrømme jeg ikke magter opgaven lige pt, vi har simpelthen for meget om ørene.
Jeg har googlet ( Ja google er ens bedste ven ) og kigget lidt på Thermebeton fra IBF.
Det ville lette opgaven hvis man kunne anvende dette produkt.
Har I erfaringer med det ?
Jeg kan 100% forstå forsikringens synspunkt mht det skal tilbage til oprindelig stand, det jeg IKKE kan forstå, er den mangel på lysten til at finde en løsning.

 The day you quit is the day you lose.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis