Spørgsmål til hønsehus

Kan man bruge et redskabsskur lavet af stål til at bygge et hønsehus ud af? 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Det kan du sagtens, men det skal jo nok isoleres en lille smule. Nogle tynde flamingoplader limet på indersiden, og så en tynd krydsfiner plade over, så skulle det grundlæggende vist være i orden. Hvis der er plads til det er det meget praktisk med et forrum, så du kan opbevare foder der.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for velkomsten og svar, det er jo en fantastisk side det her Jeg var inde og se på materialer i Jem og Fix og vi besluttede os for at bygge et hus selv, så bliver det isoleret i gulvet og pænt at se på også
Jeg er så i tvivl om jeg kan skære nogle grene af mit birketræ til siddepindene eller om jeg skal købe nogle firkantede pinde til det?
Jeg ville da klart bruge birkegrene - ikke alt for jævne/glatte..
1. du har dem = koster gratis
2. Høns er naturdyr - de vil elske at sidde på noget naturligt :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Sidde(sove)pinde er næsten religion i hønseverden. Nogen foretrækker naturgrene (incl. mig selv) andre er til lægter. Sidstnævnte fordi de hævder at så kan høns hvile brystbenet på fladen. Når høns (fugle) sætter sig på en gren i hvileposition , låser bentøjet/fødderne sig autom. fast så hønen ikke falder af pinden under søvn.
(husk gødningsbræt).

Isolering og træhønsehuse er en klar invitation til mus og andet krible-krable. Derfor, er hønsehuset ellers tørt og uden træk, klare de fleste slags høns sig fint ned til minus 20 gr.

Ps. Et hønsehus der er lavet af glatte (krydsfiner)plader er mere rengøringsvenlig, end (f.eks. 1 på 2) brædder.  
 

Annonce

Dette er et rigtig godt forum men en gang imellem må man også reklamere for andre forum. Men der er et specielt for fjerkræ. Tryk her  Hvis du åbner den skal du have god tid. Der er masser af stof og jeg har ikke pløjet den igennem, for svar på dine spørgsmål.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Natur - Det var også det jeg tænkte. vi snakkede om det her hjemme og inden høns kom i hus med gård, brugte de jo det der er i naturen - derfor er konklusionen at det bliver grene fra egen have

huset vil blive hævet 30-40 cm. over jorden og vi bruger krydsfinerplader uden riller til både vægge, gulv og loft. Indvendig vil jeg vaske det hele ned med en blanding af vand og det jeg ikke lige kan huske hvad hedder, men det der bliver brugt mod utøj bla. blodmider.
Erik - tak, den vil jeg da prøve at kigge på. Vi er nye i det høns, så lige nu suger jeg alt til mig som vi kan bruge, men der kommer jo nok også andre spørgsmål
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis