Lukke gulvafløb

Hej,

Jeg vil gerne ændre et tidligere vaske/stryge rum (som det hed i 70'erne), til et viktualierum.

Gulvet er pt et vinylgulv og der er placeret et gulvafløb i rummet. Jeg vil gerne lukke dette afløb og lægge samme laminatgulv på, som vi er ved at lægge i resten af huset. Derfor vil jeg gerne have lukke afløbet, så vi kan lægge gulv. På vedhæftede billede kan man se kloakføringen (det er rummet til højre), som føres ud af huset og går sammen med afløbet fra køkkenet og videre til et andet kloakrør.

Hvodan lukkes dette afløb korrekt? Skal røret lukkes ude ved sammenføringen med kloakrøret fra køkkenet, eller kan lukke det ved selve afløbet i viktualierummet?

Og er det noget man kan gøre selv, eller skal man have autoriseret hjælp?

Hvis i har brug for yderligere info, så sig til.


vh Mads
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til.
Kloak er omfattet af autorisation så det kræver en håndværker, og er ikke lav-det-selv arbejde.
Det skal lukkes så der ikke er blinde rør, da de er potentielle rottereder. Jeg ved der findes forskellige "dimser" der kan presses ind i røret og "pustes op" så det danner en prop, men om man bruger den slags inde i huse er jeg ikke sikker på.
Så tag kontakt til en vvs'er eller en kloak mand, han kan garanteret give dig de rigtige løsninger.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis