15 cm stolpesko på 15 cm sokkel - kan det her gå an?

Hej med jer.

Jeg skal have monteret et rækværk på på en støttemur.

Muren er bygget af 15 cm fundablokke.

Jeg har øje på disse stolpesko:

Foden på skoen måler 15x15 cm, og kan altså lige netop stå indenfor soklen.
Udfordringen er, at der kun er 8mm fra periferien af de 4 monteringshuller, og ud til kanten, dvs der bliver meget lidt beton fra hullerne ud ud til kanten af soklen. Jeg har derfor udelukket plugs og skruer, da det vil lave tryk i hullet, og sikkert flække betonen. Den eneste mulighed jeg kan se er injektionsmasse og gevindstænger - men vil det holde??
Hvad er jeres bud?

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil næppe holde, men du kunne jo overveje at bore nye huller, længere inde på pladen

Med venlig hilsen

Anders

Jeg har overvejet at bore nye huller, men så kan jeg vidst lige så gode købe dem her i stedet:

Den du linker til er til 90mm stolper, så den må også have en fod på 150mm, og så er jeg lige vidt.

Jeg tror at je_ns mener , at den stolpesko han viser kan placeres på langs med fundamentet og ikke på tværs.
Så bliver den også mindre synlig.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Jeg er ret sikker på at der har været en tråd herinde for et par måneder siden med samme problematik - kan bare ikke finde den.
Husk lige at rækværket også skal være stabilt for vindtryk (på tværs).
Hvis du kan acceptere at dine stolper blev fastgjort til siden af din betonmur vil det være let at løse din opgave.

Søren O
Annonce
Skrevet af Søren O på 22-02-2017 22:41
Jeg er ret sikker på at der har været en tråd herinde for et par måneder siden med samme problematik - kan bare ikke finde den.
Husk lige at rækværket også skal være stabilt for vindtryk (på tværs).
Hvis du kan acceptere at dine stolper blev fastgjort til siden af din betonmur vil det være let at løse din opgave.

Er det denne her tråd du tænker på Søren

 

LINK

 

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
Lige netop - tak.

Søren O
Den tråd har jeg også oprettet :-)
Det var mere for at finde ud af hvilke skruer der skal anvendes. Men det er helt korrekt, at vi også var inde at snakke om typer af stolpesko.

Har besluttet for den type som jeg viste i mit forrige indlæg, selvom jeg godt kunne have ønsket mig at få lidt mere afstand mellem skruerne. Men mon ikke det holder når det får et par lange 10mm franske skruer...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis