Rep af skader på nylakeret gulv

Hej

Fruen har fjernet pletter under spisebordet med en fiber svamp med den grove side. Hvilket har resulteret i nogle grimme matte mærker. Gulvet er et kuvert parket gulv (tror jeg man kalder det) som er lakkeret for under et år siden med 2 komponent lak. nogle der har et godt råd til hvordan man kan fikse det? Kan man plet lakere da lakken på resten af gulvet er nyt?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
At efterlakere vil blive at se,prøv i stedet at købe noget fint slibepasta,det som man bruger til biler ( Thansen har det)

bh
Tak for svar.

Gulvet blev kaldt rude kuvert mønster. Det er fra 60erne og ligger i sådan nogle firkanter.

Mærkerne er spredt ud over et område svarende til vores spisebord og der er ikke rigtig nogen naturlig afgrænsning andet end mod væg i den ene ende.

Hvis det kan lade sig gøre at polere det op tror jeg det ville være nemmest som optisana skriver. Men er der nogle der har erfaring med det?

Konen spørger mig hvordan svampen kan lave ridser når hun tit har brugt den på møbler og gulvet skulle være hårdt 2 komponent lak. Jeg har ikke noget godt svar til hende?
Hvis det er en svamp med en blød og en ru side,og man har brugt den forkerte side,kan der opstå fine ridser,som kan ses hvis gulvet har en glans 80 eller højere.Slibepastaen som jeg nævnte,kan fås i fin og grov.Hvis du kan mærke ridserne med en negl,skal du nok have begge sorter.Du skriver,at det er en tokomponent lak,det kan normalt tåle lidt af hvert.Fremgangsmåden med polerpasta bruger man på biler,som har fået ridser,så hvis du går lidt forsigtigt til værks,bør der ikke kunne ske noget,udover,at gulvet igen bliver blankt.Hører gerne,når du har forsøgt dig.

bh
Ja,man kan jo også omlakere en bil,der har et par ridser på f.eks.en forskærm,uden først at forsøge om noget kan reddes !!!

bh
Jeg tror jeg vil forsøge at polere en af pletterne op først og se hvordan det går. Det kan jo ikke rigtig skade mere end det i forvejen er. Vil helst gerne undgå at skulle tømme stuen og have gulvmanden ud igen. Jeg vender tilbage når jeg har prøvet det.
@Optisana som jeg skrev tidligere, tape den op ved tilpasse mellemrum, og lave en rep med, en ekstra gang lakering, med nøjagtig samme lak,
eller forslag 2 tøm stuen og mat/letslib hele stuen, derefter lak.

Når du skriver poler, hvilken glans hvil du polere den til? for da det højest sandsynlig er en matlak, så vil du polere den til en blank plet i stedet for en meget mat.
Der er forskel på af polere en forskærm, på en bil, da den rigtig tit er i go glans. og et trægul, da det sjældent er i høj glans.
Nu har Atr72 ikke skrevet hvilken glans gulvet har,men hvis du bruger den grove slibepasta forbliver gulvet mat.Nu ved jeg godt,at man ikke helt kan sammenligne autolak,og gulvlak,men der er tale om 2 K.lak,vil lakken reagere ens.Hvis du sliber en autolak før en rep.med grov pasta,bliver lakken mat.

bh
Hvordan går det med dit gulv ?

bh
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis