Tysk byggefirma

Hej 

Sidder lidt med tanken om at bygge hus, sidder nu i det dilemma: 

- Skal man bygge hus af Dansk byggefirma - som har 100 % styr på dansk lovgivning?

- Tysk byggefirma, eller er det bøvlet ift. dansk lovgivning? Eller splitte det op så det er et tysk firma der f.eks. lægger tag.

- Hvor kan der spares i processen? Kan det betale sig at f.eks. male selv, sætte lofter op osv.  og indkøbe det i de tyske byggemarkeder, 

Har i nogen erfaringer? kan i anbefalde nogen tyske bygge firmaer, gerne med dansk eller engelsk kundskaber. Og hvad ville i gøre. 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke direkte et tysk byggefirma,men et byggemarked,som ligger i Leck (Hagebaumarkt).Der kan man med stor fordel købe f.eks.maling og laminat,begge dele i topkvalitet.Hvis man køber for et større beløb,er de til at tale med ang.rabat.Det første hus vi byggede blev opført af et dansk byggefirma,som vi blev anbefalet.Lofter,maling og gulv stod vi selv for,og sparede derved ret betydeligt.At få et tysk firma til at bygge,tror jeg ikke er en god ide,jegtænker på reklamationer m.m.

bh
Velkommen til.
Du skal gøre dig klart om du vil lave totalentreprise (og dermed lade andre styre hele byggeriet) eller være bygherre og dermed er det dig der står for at alle de forskellige håndværkere arbejder sammen og kommer på rette tid og sted.

Der er selvfølgelig penge at spare ved at udføre nogle opgaver selv, men du skal være meget opmærksom på tidsforbruget hos håndværkerne, for taxameteret tikker hvis de skal vente på dig eller en af de andre håndværkere, fordi der ikke er blevet lavet en koordinering (og den står du for som bygherre).

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Har også mine trivl omkring det, må jeg ærligt erkende, især pga. jeg ikke synes man kan finde noget information omkring det, eller andre der har erfaring med det.
Jeg vil gerne være bygherre i den forstand at jeg selv udvælger dem jeg synes er de mest kompetente lige nøjagtig derinde for. Men hvis der ikke er noget at indhente økonomisk, bliver det nok den anden mulighed.
... Der er mange valg der skal tages.

Men tak for svar
Hvis du vil have et nøjagtigt svar,så prøv at skrive til "Bolius",de har experter indenfor hus og have.

bh
Tror bestemt du skal overveje hvad dine egne kompetancer rækker til....
At styre en byggeproces er en større opgave for en uerfaren og vil kræve en stor faglig indsigt i mange brancher.
Hvem har ansvaret for hvad og hvad nu når du har fået tømreren ind før elektrikkeren har trukket al el og der skal laves om.. hvem har ansvaret???

Den del kan du helt sikkert få en masse "sjov" med, også selv om det udelukkende er danske håndværkere....
Hvis du så tænker på at fx tyske håndværkere har andre faggrænser.. hvem står så med hvilke opgaver.. og hvad med den danske standard... bruger de fx andet el materiel? hvad ved de om dansk standard for vådrums sikring? osv osv.
Hertil skal du så læge diverse sproglige udfordringer.. husk på at fagsproget er andet end at kunne turist tysk......

Og skal du vinde noget, så er det nok ikke tyske men Polske, Estiske og Ungarn og ellers den vej udefra, du skal hente dine eksterne håndværkere.....

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også