Pumpetryk på opvaskemaskinepumpe

Hej.

Jeg har i projekt i tankerne med en espressomaskine, hvor jeg ønsker at skifte den nuværende pumpe fra en (ekstremt larmende) vibrationspumpe til en rotationspumpe. I denne ombæring har jeg kigget på pumper fra opvaskemaskiner, da de vel er godkendt til at være i kontakt med fødevarer? Pumpen skal være med lukket pumpehus ala http://reservedele.nu/resources/product/111/111.JPG?width=400&height=300&scale=canvas&format=jpg

Vandet i espressomaskinen er koldt, men pumpen skal kunne generere et tryk på ca. 8-10 bar. Kan de det? 

Jeg kan ikke finde specifikationer på pumper til opvaskemaskiner.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS
Spule pumpen på en opvaskemaskine er den eneste der kunne tænkes at komme op på nogle bar, uden at kende det præcis. Men den kunne du vel ikke tænke dig, da den sikkert giver 100-200 liter /minut (bare et skud) Så skal der den sgi sælges meget kaffe. Og den fylder sikkert mere end resten af maskinen. Lænsepumpe giver stort set ikke tryk, den skal kun få en masse vand op i afløb. Så det er nok maksimalt 0,2 bar. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar. Den skal kunne generere over 8 bar uden øvre grænse, da der er installeret en trykventil, der fører det "overskydende" vand tilbage til tanken. Størrelsen betyder ikke det store, da det kan gøres til en ekstern pumpe. Men umiddelbart lyder pumperne ikke brugbare.
Hvis der skulle være forslag til andre pumper, der kunne leve op til kravene, er jeg selvfølgelig MEGET åben
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis