filt eller ej?

Hejsa

Jeg skal have fjernet savsmuldstapet i en gammel muremestervilla fra 30'erne. Derefter skal væggene fuldspartles. Det er dygtige håndværkere, som får det lavet fint glat. Jeg er dog meget i tvivl, om vi også skal have filt på efterfølgende. Eller vi bare kan male direkte oven på spartel.

Hvad vil I anbefale? Det er i vores stuer.

Er det ikke nemmere at reparere væggen efterfølgende, hvis der ikke er filt på?

På forhånd tak 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ikke noget entydigt svar, da nogle foretrækker det ene og andre det andet.
I vores stue har jeg ikke brugt flit, men på vores første sal har jeg.
Skal jeg sige for og imod, så taler for at bruge flit, at du bedre kan skjule "smuttere" selvom der selvfølgelig ikke skal meget af en bule til før det kan ses igennem filten...
Omvendt så at undvære det, giver mere "blanke" vægge der sladrer om selv den mindste lille bule/hul mm.
Prøv at sætte en rå lampe op ved gulvet i den ene ende af rummet uden at der er andet lys (dagslys), og så prøv at se på skyggerne der måtte komme, det lys vil afsløre selv den mindste unøjagtighed, og kan give dig en indikation af om væggen er glat nok, til at male direkte.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej Henrik

 

Tak for svar.

Så I har ikke fortrudt, at I ikke har sat filt op i stuen?
Mvh. Kasper

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Nej faktisk ikke... jeg har dog fundet fler små fejl i min spartling efter møbler og det hele er kommet på plads. Når man laver det så stirrer man sig blind på lige den højde man står og arbejder i, men når man så kommer ned at sidde i den dybe stol, så opdager man de små fejl, helt nede ved fodpanelerne, eller rundt om afbryder/stikkontakter...
Men det er nok mig der nærlæser tingene, for der har aldrig været gæster der har sagt noget, men det kan selvfølgelig skyldes at de bare er høflige
Derfor er tricket med lyset ret vigtigt fordi det er surt efterfølgende at opdage en fejl.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også